نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آخوندی بالاترین جذب سرمایه گذاری خارجی و داخلی را انجام داده است و به نوسازی ناوگان هوایی و ریلی پرداخته است.

 آخوندی به کدامین گناه باید استیضاح شود؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در جلسه علنی عصر امروز در مخالفت با استیضاح عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، گفت: این استیضاح با عجله انجام شده است و محتوا و محور‌های آن نشان دهنده این عجله است و یکی از عادات بد ما این است که زمانی که یک اتفاق در کشور پیش می‌آید، به جای ریشه یابی شروع به زدن طرف می‌کنیم.

نماینده مردم تهران ادامه داد: آخوندی زمان برف و بوران به مناطق سردسیر رفت تا فاجعه سقوط هواپیمای تهران-یاسوج را بررسی کند، اما نمایندگان همان زمان استیضاح را آغاز کردند که این نشان دهنده کار عجولانه است.

وی استیضاح ۳ وزیر با یکدیگر در مجلس را بی سابقه دانست و اظهار کرد: این قضیه باعث شد کار استیضاح از روال خارج شود و زمان مطرح شدن این استیضاح اشتباه بود چرا که استیضاح وزیر راه و شهرسازی در ایام پیش از نوروز همانند استیضاح وزیر آموزش و پرورش در آستانه مهر ماه است.

حضرتی ادامه داد: مشکلاتی در کشور وجود دارد از جمله بحران‌های مختلفی وجود دارد که ریشه آن‌ها به نوع مدیریت کشور باز می‌گردد و باید پرسید آیا به مدیریت کوچه‌های تنگ و تاریک و باریک معتقدیم و آیا باید دست روی دست بگذاریم تا لابی‌ها کار خودشان را بکنند و یا باید به سمت مدیریت با چشم‌های بینا روی بیاوریم که از تجارب جهان استفاده کرده و از ظرفیت‌ها به درستی بهره ببریم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه از شخص آخوندی دفاع نمی‌کند، اظهار کرد: بنده از مدیریت زنده و پویا دفاع می‌کنم که ضرورت حیاتی این کشور است و آقای آخوندی به جای اینکه خود را به بودجه عمرانی صفر محدود کند، فضایی را باز کرده که از امکانات و فرصت‌های سرمایه گذاری خارجی و جذابیت‌هایی که می‌تواند در بخش خود برای جذب سرمایه گذاری استفاده کند، اقدام کرده است.

وی گفت: مهم‌ترین بحران ما جذب سرمایه گذاری است که در بخش راه هم وجود دارد، اما آخوندی بالاترین جذب سرمایه گذاری را در بخش خارجی و داخلی داشته و توانسته بودجه عمرانی را در بازسازی و نوسازی هوایی و ریلی استفاده و اقدامات جدیدی داشته باشد.

حضرتی ادامه داد: زمان برجام مدیرانی نشسته بودند و تماشا می‌کردند که آیا برجام به نتیجه می‌رسد یا خیر، اما همزمان با این مذاکرات، آخوندی و وزارتخانه اش در حال رایزنی و آماده سازی و مذاکره برای جذب سرمایه گذاری و استفاده از منابع خارجی بودند.

وی با تاکید بر اینکه وزیری که در وزارتخانه خود اقدامات اساسی انجام داده است را نباید تنبیه کرد، گفت: زمانی پیمانکاری ۲۰۰ میلیارد تومان از وزارت راه و ترابری طلب داشت و برای دریافت چک خود با چک ۲۰ میلیون تومانی مواجه شد که این اتفاق موجب مرگ این پیمانکار شد؛ اما هم‌اکنون آخوندی با افزایش بودجه راه و شهرسازی و عمرانی توانسته بر این مشکلات فائق آید لذا به کدامین گناه باید استیضاح شود؟

حضرتی با تاکید بر اینکه آقای آخوندی پرچم‌دار نوسازی ناوگان هوایی است، افزود: وی قرارداد خرید بیش از ۱۰۰ هواپیما را در دنیایی که آمریکا و عربستان سعودی امکانات خود را علیه جمهوری اسلامی بسیج کرده‌اند، منعقد کرده است، این وزیر لایق تشویق است نه تنبیه.

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در حوزه ریلی، هوایی، زمینی، آسفالت جاده‌های روستایی، بنادر و ... اقدامات بسیاری را در کارنامه خود به ثبت رسانده است بنابراین بهتر است درباره مدیریت نوآفرین کشور تصمیم‌گیری شود، مدیریتی که با جذب سرمایه‌گذار و اشتغال‌زایی رویه‌ای نو را در مدیریت رقم زده است.

نماینده مردم تهران تصریح کرد: امروز در یک آزمایش سخت قرار گرفتیم لذا باید به مدیران کارآمد امتیاز دهیم و از مدیرانی که در پی ندانم‌کاری هستند، دوری بجوییم و نمایندگان با رأی قاطع و کارآمد از استیضاح وزیر راه و شهرسازی جلوگیری کنند تا این وزارتخانه میدان کار را برای سال ۹۷ مهیا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار