وزیر اقتصاد کره جنوبی اعلام کرد سئول از تمامی ابزار‌های موجود به منظور واکنش نشان دادن به تصمیم آمریکا برای افزایش تعرفه فولاد استفاده خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «کیم دونگ یون» وزیر اقتصاد کره جنوبی، روز دوشنبه در نشستی سیاسی در سئول اظهار کرد دولت این کشور در واکنش به تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درخصوص افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم، تمامی امکانات ممکن را به کار خواهد بست.

کیم دونگ یون در اظهاراتش گفت: «(دولت) تمامی امکانات ممکن را برای واکنش به اقدام آمریکا درخصوص تعرفه فولاد به کار خواهد بست و در این زمینه تمام تلاش خود را خواهد کرد.»

با این حال وی درخصوص جزئیات اقدامات متقابل سئول در این خصوص توضیحی ارائه نکرد.

آمریکا پس از افزایش فشارها از سوی متحدانش، روز جمعه معافیت های بیشتری را درخصوص اعمال تعرفه های فولاد و آلومینیوم اعلام کرد. دونالد ترامپ پیشتر از تصمیم خود برای اعمال تعرفه 25 درصدی بر واردات فولاد و تعرفه 10 درصدی بر واردات آلومینیوم خبر داده بود که با انتقادات گسترده ای از سوی کشورهای مختلف مواجه شد.

وزیر اقتصاد کره جنوبی همچنین اظهار کرد دولت سئول در حال تصمیم گیری درخصوص پیوستن به پیمان تجاری ترنس-پسیفیک در نیمه نخست سال جاری میلادی است. 11 کشور از جمله ژاپن و کانادا روز پنجشنبه بدون حضور آمریکا، یک توافق تجاری آزاد را به نام پیمان تجاری ترنس-پسیفیک به امضا رساندند که اخطاری قدرتمند در برابر زمزمه های جنگ تجاری ترامپ محسوب می شد.

کیم دونگ یون اظهار کرد: «دولت کره جنوبی در حال بازبینی اعتبار اقتصادی پیمان تجارت آزاد ترنس-پسیفیک است و برای پیوستن به این پیمان در نیمه نخست سال جاری میلادی با دولت های مرتبط به توافق خواهد رسید.»

انتهای پیام/

واکنش وزیر اقتصاد کره جنوبی به تصمیم آمریکا برای افزایش تعرفه فولاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۲۱ اسفند ۱۳۹۶
این کارا چیه فقط بذارین ما غنی سازیمونو بکنیم آمریکا با ما
آخرین اخبار