هر گونه صید و فروش لاک پشت بدون اخذ مجوز از حفاظت محیط زیست جرم است و مبلغ ۳ میلیون ریال جریمه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ رضا زمانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت گفت: هر گونه صید جانوران وحشی و خزندگان و دوزیستان از قبیل: مار، لاک پشت، قورباغه و سمندر بدون اخذ مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست جرم محسوب می‌شود.

وی از دستگیری صیادان غیرمجاز لاک پشت در شهرستان شفت خبر داد و افزود: مأموران یگان حفاظت اداره محیط زیست این شهرستان در پی گشت و کنترل در مناطق و زیستگاه‌های شفت، یک گروه از صیادان غیرمجاز که مبادرت به صید و زنده گیری لاک پشت و قاچاق آن برای فروش در بازار‌های شب عید می‌کردند را شناسائی و دستگیر کردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت با بیان اینکه از این صیادان غیرمجاز تعداد ۹ قطعه لاک پشت کشف و ضبط شده است، خاطرنشان کرد: جریمه صید هر قطعه لاک پشت در سال ۹۶ و طبق مصوبه شماره ۳۸۰ شورای عالی حفاظت محیط زیست مبلغ ۳ میلیون ریال است.

زمانی با اشاره به نقش خزندگان و به خصوص لاک پشت‌ها در چرخه اکولوژیک طبیعی برای کنترل آفات و بیماری‌ها تصریح کرد: یگان حفاظت محیط زیست شفت در ایام منتهی به پایان سال و تعطیلات نوروزی با برقراری گشت‌های ویژه شبانه روزی با هر گونه تخلفات زیست محیطی با قاطعیت برخورد خواهد کرد.

 

انتهای پیام/ع

 

دستگیری صیادان غیرمجاز لاک پشت در شهرستان شفت

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.