مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان گفت:6هزار و 292 نفر از فرزندان ایثارگر ما بدون شغل هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، داریوش وکیلی بیان داشت : 6هزار و 292 نفر از فرزندان ایثارگر ما بدون شغل هستند گفت: بنیاد شهید بر اساس فرمان 10 ماده ای حضرت امام خمینی در 22 اسفند تشکیل شد و همه باید این روز را برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده برجسته کنیم.
وی افزود: شهدا برترین انسان ها هستند چرا که بالاترین درجه بندگی را انتخاب کرده اند و زندگی آنها به دلیل نشات گرفتن از زندگی اولیای خدا و فرهنگ حسینی، زندگی جاودانه است که همه باید این فرهنگ را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.
وی دو وظیفه عمده را برای بنیاد برشمرد و گفت: بنیاد شهید دو وظیفه اساسی بر عهده دارد اول خدمت رسانی به جامعه ایثارگری به نمایندگی سایر دستگاهها و دوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وکیلی با اشاره به اساسی ترین استراتژی بنیاد که رضایت مندی جامعه ایثارگری است، افزود: مشکلاتی برای ایثارگران و خانواده های آنها در زمینه های شغلی، درمان و مسکن وجود دارد.

وی درباره مشکلات اشتغال ایثارگران افزود: 6هزار و 292 نفر از فرزندان ایثارگر ما بدون شغل هستند که برای حل این مشکل، کمک دیگر نهادها نیاز است.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: جمع زیادی از جامعه ایثارگران ما بدون مسکن هستند که امیدواریم با دادن وام های مسکن به آنها این مشکل برطرف شود.
وکیلی با اشاره به کارهای فرهنگی افزود: در جامعه ایثارگری و خانواده های آنها هزار و 400 دانشجو در حال تحصیل هستند و نزدیک به 700 نفر از فرزندان ایثارگر نخبه هستند.
وی افزود: فرهنگ اعلام 23هزار و 500 شهید اصفهان تاکنون چاپ شده و کتاب فرهنگ نامه 400 سردار در حال چاپ است که دو جلد آن به چاپ رسیده و به زودی دو جلد دیگر منتشر می شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گفت: بیش از 800 هزار آثار و اسناد شهدا را جمع آوری کردیم و به صورت دیجیتالی آماده عرضه است.
وکیلی گفت: ما نزدیک به 1200 جانباز نخاعی 70 درصد داریم که به دلیل نوع زندگی و مشکلات بیشمار آنها، نیاز است که به زندگی آنها رسیدگی بیشتری کنیم.
وی با اشاره به اهمیت دلجویی از ایثارگران و خانواده های آنها افزود: امسال بنیاد شهید نزدیک به 48 هزار دیدار از خانواده های شهدا انجام شده است.
وکیلی در خصوص سینما ایران افزود: سینما ایران در سال 91 به بانک دی واگذار شد و سال 92 طبق فرمایش مقام معظم رهبری تمام سینماهای در اختیار نهادها باید به حوزه هنری واگذار می شد. اما واگذاری سینما ایران به بانک دی سال 91 و قبل از فرمایش رهبر بوده و در ارتباط با ما نیست از طرفی بانک دی زیرمجموعه ما نیست بلکه ما سهامدار بانک دی هستیم.
وی در پایان گفت: امروز خط مقدم جبهه شلمچه، دارخوین و خرمشهر همین جاست و همان رسالتی که شهدا در خط مقدم جنگ با دشمن داشتند امروز مسیله ای سنگین تر بر عهده ماست و در این خط مقدم جنگ باید فرهنگ شجاعت، ایثار و مردانگی را به نسل های دیگر انتقال دهیم که اگر سبک زندگی شهدا، آرمان ها و رسالت های آنها را به نسل بعد انتقال دهیم، امنیت ملی کشور ساری و جاری می شود و تمام مردم با امنیت و آرامش زندگی خواهند کرد.

 

انتهای پیام / س

 

نشست خبری مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.