مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: امسال در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کتاب به فروش رفت.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، جلال قلعه‌شاخانی آماری ۶ روزه از برگزاری هفتمین نمایشگاه کتاب استانی ارائه داد و گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب کردستان که از ۱۳ تا ۱۸ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان در سنندج برپا شد، ۶۵ هزار عنوان کتاب در دسترس علاقمندان قرار گرفت.

وی  افزود: ۳۳۸ ناشر کشور و ۱۴ ناشر از اقلیم کردستان عراق در قالب ۲۳۰ غرفه در این دوره از نمایشگاه کتاب حضور یافتند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان از فروش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کتاب در این دوره از نمایشگاه خبر داد وگفت:این میزان خرید شامل بن کارت خرید، تراکنش کارتخوان‌های نصب شده در غرفه‌ها و پول‌های نقد مردم است.

وی بیان کرد: باجه‌های بانک شهر مستقر در نمایشگاه ۵۵۰ میلیون تومان بن کارت خرید کتاب به متقاضیان عرضه کردند.

قلعه‌شاخانی افزود: از آنجایی که قیمت کتاب‌های کودک پایین بود و خرید کتاب در این حوزه به صورت نقدی بوده است، پیش‌بینی خرید در حوزه کتاب کودک ۲ میلیون تومان است.

وی پرفروش‌ترین غرفه نمایشگاه را انتشارات ژیار معرفی کردو گفت: این انتشارات در طول ۶ روز برپایی نمایشگاه قریب به ۶۰ میلیون تومان کتاب به فروش رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به استقبال بی‌نظیر مردم از نمایشگاه کتاب گفت: مردم استان امسال در بازدید از نمایشگاه ما را غافلگیر کردند و به صورت تخمینی و تقریبی ۷۳ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کردند.

وی استقبال از نمایشگاه کتاب را نشان‌دهنده فرهنگ کتاب و کتابخوانی در استان و اهمیت رویداد‌های فرهنگی دانست و عنوان کرد: حداقل روزانه ۳۱ هزار تراکنش بانکی در نمایشگاه انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان همچنین برگزاری ۶ نشست تخصصی، رونمایی از ۲۰ عنوان کتاب، برپایی محافل نقد و بررسی کتاب و آثار ادبی، گرامیداشت روز زن، غرفه نقاشی کودک، غرفه ایستگاه کودک، پخش زنده موسیقی محلی همراه و برپایی سفره هفت‌سین نوروزی را از دیگر برنامه‌های هفتمین نمایشگاه کتاب کردستان برشمرد.

انتهای پیام/م

پایان هفتمین نمایشگاه کتاب استانی در سنندج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.