در پنجاه و دومین جلسه شورای شهر، شهردار تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران 1400 ملزم شد.

الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران 1400به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اعضای شورای شهر تهران در ادامه بررسی‌ پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مبنی بر افزایش قیمت بهای آب شهروندان تهرانی با یک مخالفت روبرو شدند.

حجت‌ نظری عضو شورای شهر تهران با اشاره به تلاش شورا برای افزایش قیمت آب گفت: ما از اول شورا دنبال این بودیم که فقط قیمت‌ها را افزایش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه من خواستار این هستم که فشار به مردم را افزایش ندهیم، تأکید کرد: اگر قرار است این فشار افزایش یابد، باید در حد تورم موجود در کشور باشد.

در ادامه شهربانو امانی عضو دیگر شورای شهر با اشاره به گسترش شهرنشینی‌ و با بیان اینکه پیشنهاد من تفکیک کنتور آب گرم در اماکن تجاری و مسکونی است، گفت: ما در تهران ۵۰۰ هزار واحد خالی داریم و سیاست ما باید این باشد که چون آب گرم مجتمع‌ها جداگانه نیست آن را تفکیک کنیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود دراستفاده مشترک از آب گرم در مجتمع های تجاری افزود: این مسئله باید فرهنگ‌سازی شود.

افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه بخشی از سهام آبفا متعلق به شهرداری است و باید به میزان سهامی که دارد بخشی از هیئت مدیره را تشکیل دهد،تصریح کرد: سال‌ها است که این بحث مطرح می‌شود و هنوز محقق نشده است و خواهشمندم این پیشنهاد موکول به تعیین نماینده شهرداری شود.

بهاره آروین عضو دیگر شورای شهر تهران با بیان اینکه ۱۰ درصد آب تهران صرف پر کردن استخرهای بالای شهر می‌شود خواستار افزایش قیمت آب شد.

سیدمحمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر تهران در ادامه با بیان اینکه آب یک چالش جدی است، گفت: عطش تهران رو به افزایش است و اکنون معدل پرداخت یک خانوار ۱۵ هزار تومان است و معنای آن این است که مردم شیرهای آب را باز کنید.

وی با تاکید بر اینکه باید بین آب و برق تفاوت قائل شویم، گفت: اگر سال ها است می گوییم ۳۰ درصد آب پرت می‌شود، باید گفت چرا تاکنون آن را رفع نکرده ایم.

عضو شورای شهر تهران در ادامه از اعضا خواستار شد تا به جای افزایش ۲۰ درصدی به افزایش ۲۵ درصدی قیمت آب رای دهند.

طرح الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران 1400

در این جلسه، اعضای حاضر به طرح الزام شهرداری به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران 1400 رای مثبت دادند.

بر این اساس مقرر شد که شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران 1400 ملزم شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار