معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت:اصفهان بی زباله شعار نیست و امکان پذیر است؛ چرا اصفهان نتواند محل آموزش باشد و توریست جرأت نکند به محیط زیست آن تجاوز کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کاوه مدنی شامگاه شنبه در همایش اصفهان بی زباله اظهار کرد: تلاش کنیم بجای بایدها از آنچه می‌توانیم بگوییم، بایدها ما را بیچاره کرده است، امروز همه ما می‌توانیم حرف بزنید، می‌توانیم تشویق کنیم و واکنش نشان دهیم؛ ما همان مردمی هستیم که با وجود ضعف‌های دولت به زلزله زدگان کمک می‌کنیم.

وی افزود: اصفهان بی زباله شعار نیست و امکان پذیر است؛ چرا اصفهان نتواند محل آموزش باشد و توریست جرأت نکند به محیط زیست آن تجاوز کند؛ از هر چه صحبت می‌کنیم به حکمرانی می‌رسیم اما دولت هم پذیرفته نمی‌تواند همه کارها را انجام دهد و از مردم کمک می‌طلبد.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر در خلوت خود می‌توانیم از پلاستیک استفاده نکنیم در جامعه هم می‌توانیم؛ مگر طرح استفاده از پک‌های غیر پلاستیکی در بازارهای کوثر در کل کشور زبانزد نشد پس شما در اصفهان می‌توانید کشور را در مورد محیط زیست آموزش دهید.

وی عنوان کرد: همش از خبرهای بد صحبت می‌کنیم، چرا خبرهای خوب نداریم؛ آیا خبرهای بد باعث اثربخشی است، با همه خبرهای بد قانون بقای مدیر جامعه پابرجاست و مدیران در جامعه ما فقط از میزی به میز دیگر جابجا می‌شوند.

مدنی بیان داشت: در همین سیستم با همه ناکارآمدی می‌توان کار کرد، اگر از خود شروع کنیم می‌توانیم؛ زاینده رود که الآن مرده رود است چرا این شکلی شده چون به فکر خیلی چیزها نبودیم؛ چرا جرأت نداریم این تغییرات را بدهیم، دلیلی که زباله را برای اولین موضوعات انتخاب کنیم این است که در مورد آب به هیچ عملی نرسیدیم اما پسماند از صبح تا شب افراد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: می‌گویند سبزه نکاریم و بجای آن درخت بکاریم اما داریم با تخریب یک سنت، درختی می‌کاریم که آب بیشتری نسبت به سبزه مصرف می‌کند.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست ابراز داشت: باور «ما می‌توانیم» باید وجود داشته باشد، اگر ما مطالبه گری می‌کنیم باید قبل آن از خودمان آغاز کرده باشیم؛ خودمان برای این جامعه در هر مقامی و هر برهه زمانی چه کردیم؛ اصفهان بی زباله شعار نباشد، می‌توان یک شهر را پاک کرد چراکه ما همان ملتی هستیم که کمربند بستن را یاد گرفتیم و این نشان می‌دهد ما می‌توانیم.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش اصفهان بی زباله

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.