رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان فلاورجان گفت: حدود 402 نفر از افراد تحت حمایت کمیته امداد در 11‌ ماهه امسال بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های توانمندسازی از چرخه دریافت کمک‌ معیشت خارج‌شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا طاهری در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تشکیل کمیته امداد امام خمینی و آغاز هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: هدف از تأسیس این نهاد، پشتیبانی از محرومان و مستضعفان و خودکفا کردن آن‌ها بوده که در حال حاضر تمام تلاش ما این است که از دغدغه این قشر کاسته شود.

وی با اشاره به تاریخچه این نهاد انقلابی عنوان  کرد: کمیته امداد به‌عنوان نهادی انقلابی و از نوع مؤسسات عام‌المنفعه و تحت نظارت رهبر معظم انقلاب بوده که مرکز اصلی آن در تهران بوده و در تمامی شهرستان‌ها و در برخی نقاط خارج از کشور دارای شعبه است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فلاورجان افزود: اصل و اساس کار کمیته امداد بر کمک به نیازمندان و توانمندسازی آنان بناشده، آن‌گونه که مردم را تشویق به انجام کار خیر کرده و سهولت خدمت‌رسانی به محرومان را بیشتر کند.

طاهری بیان داشت: یکی از دغدغه‌های اصلی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اشتغال آن‌ها بوده است که در این راستا و با شناخت قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و در جهت ایجاد فرصت‌های شغلی برای آنان گام‌های مؤثری برداشته‌شده است که از جمله به‌کارگیری مددجویان و توسعه اشتغال را می‌توان نام برد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فلاورجان ادامه داد: در یک سال گذشته تسهیلات اشتغال‌زایی ‌به 500 نفر از متقاضیان  پرداخت‌شده است که اعتبارات اشتغال‌زایی از دو محل صندوق امداد و تعاملات بانکی بوده و این تسهیلات با توجه به خشک‌سالی‌های اخیر در زمینه‌های دام‌پروری، کشاورزی، صنایع‌دستی، صنعتی و صنفی و نیز خدماتی به مددجویان واگذارشده است.‎

وی با تأکید بر برنامه گسترده کمیته امداد برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان، اظهار کرد: 400 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد در 11‌ ماهه امسال بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های توانمندسازی از چرخه دریافت کمک‌معیشت خارج‌شده‌اند.

طاهری در ادامه  بابیان اینکه تعاملاتی با فنی حرفه‌ای به جهت آموزش  افراد تحت پوشش در ساختمان قبلی کمیته امداد انجام داده‌ایم افزود: در طول سال گذشته تسهیلات اشتغال‌زایی بالغ‌بر 5 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت‌شده است که اعتبارات اشتغال‌زایی از دو محل صندوق امداد و تعاملات بانکی بوده و منجر به اشتغال  308 نفر در شهرستان شده است.

وی  گفت: به‌منظور اشاعه فرهنگ ازدواج ‏آسان بین جوانان، تحکیم بنیان معنوی خانواده، سامان دادن زندگی جوانان و ترویج سنت حسنه ازدواج و به‌منظور کمک به ‏تهیه جهیزیه نوعروسان با نهادهای دولتی و خیران شهرستان تعامل ایجادشده و کمک‌های اهدایی آنان  بین نوعروسان نیازمند ‏توزیع‌شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فلاورجان با اشاره به خسارت واردشده به مددجویان زلزله‌زده گفت: خانوارهای تحت حمایت این نهاد از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه هستند و متأسفانه در زمان وقوع بلایای طبیعی  بیشترین آسیب را از حوادث می‌بینند که با مشارکت مردم فلاورجان در امر خداپسندانه کمک به این عزیزان و تمامی مردم  مبلغی بالغ‌بر 416 میلیون کالای نقد برای زلزله‌زدگان کرمانشاه توسط 4 دستگاه کامیون ارسال شد.

وی با اعلام اینکه صندوق‌های صدقه‌ای که مورد آسیب، سرقت، خرابی قفل و مخدوش شدن رنگ‌ها قرارگرفته تعمیر و ایمن‌سازی شدند افزود: صندوق‌های صدقه‌ای که به دلیل تعبیه در محل عبور و مرور وسایل نقلیه، میان درختان و بوته‌ها، نزدیک محل انباشت زباله، حاشیه شهرها و روستاها و به فاصله کمتر از ۲۰۰ متری صندوق صدقه دیگر بازدهی مناسبی نداشتند با هماهنگی‌های انجام‌شده بیش از 90 درصد آن‌ها در حال حاضر ایمن هستند.

طاهری در پایان خاطرنشان کرد: خیرین و تمامی مردم شهرستان می‌توانند هرگونه کمک‌های نقدی خود را با شماره‌گیری *7788#0316# به‌حساب ویژه این اداره در شهرستان واریز کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار