مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان اعلام کرد:52 هزار و 593 خانوار معادل 62 درصد از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد استان زنان سرپرست خانوار هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا شیران در گزارشی از فعالیت های حوزه حمایت و سلامت این نهاد ، بابیان اینکه 84 هزار و 415 خانوار با جمعیتی قریب به 148 هزار نفر در ده‌ماهه سال جاری از خدمات حمایتی این نهاد بهره‌ بردند، گفت: تعداد 52 هزار و 593 خانوار معادل 62 درصد از مددجویان تحت پوشش این نهاد را خانوارهای با سرپرست زن تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اصلی‌ترین دلایل مراجعه افراد برای دریافت خدمات حمایتی این نهاد گفت: فوت سرپرست با 44 درصد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است به‌نحوی‌که در سال جاری 38 هزار و 516 خانوار به علت فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان ادامه داد: ازکارافتادگی سرپرست با 35 درصد ، طلاق و متارکه با 12 و بیماری سرپرست با 4 درصد ،عمده‌ترین دلایل مورد حمایت واقع‌شدن مددجویان کمیته امداد استان را تشکیل می‌دهند.

شیران با تأکید بر برنامه گسترده کمیته امداد برای خودکفایی و توانمندسازی مددجویان، اظهار کرد: حدود یک هزار خانوار تحت حمایت این نهاد در ده‌ماهه امسال بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های توانمندسازی از چرخه دریافت کمک معیشت خارج‌شده‌اند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.