وزارت خارجه ترکیه مخالفت خود را با اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در تغییر هویت فرهنگی و جمعیتی شرق قدس اعلام کرده، قطر نیز قانون جدید کنست علیه فلسطینیان ساکن شرق قدس را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه ترکیه روز شنبه مخالفت خود را با اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی برای تغییر هویت فرهنگی و جمعیتی شرق قدس اعلام کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اقدام کنست (پارلمان) اسرائیل را به تصویب قانونی که به وزیر امور داخلی این رژیم اجازه می‌دهد مجوز اقامت فلسطینیان در شرق قدس را در صورت ثابت شدن ارتباط آنان با سازمان‌های تروریستی (از دیدگاه اسرائیل) باطل کند محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «ما این مصوبه غیر قانونی در کنست اسرائیل را که در آن حقوق اساسی فلسطینیان نادیده گرفته شده است محکوم می‌کنیم.»

بر اساس این بیانیه؛ رژیم اشغالگر قدس از سال ۱۹۶۷ تاکنون مجوز اقامت هزاران فلسطینی در شرق قدس را باطل کرده است.

قطر قانون جدید کنست رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن شرق قدس را محکوم کرد

­قطر روز شنبه تصویب قانون لغو مجوز اقامت فلسطینیان در شرق قدس را در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای این اقدام کنست را غیر اخلاقی و در تضاد کامل با قوانین بین المللی و انسانی توصیف کرد.

در این بیانیه از جامعه بین المللی درخواست شد احساس مسئولیت و برای توقف تعرضات پیاپی اسرائیل به حقوق فلسطینیان فورا اقدام کند.

انتهای پیام/

واکنش قطر و ترکیه در برابر اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار