بخشدار مرکزی خاش گفت: جشنواره فرهنگی، ورزشی بانوان در روستای چاه سم بخش مرکزی شهرستان خاش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش  گفت:جشنواره فرهنگی، ورزشی با عنوان ۳۰ دقیقه تا نشاط و تندرستی، جشنواره غذا‌های محلی و غرفه‌های محلی توانمندی بانوان در روستای چاه سم بخش مرکزی شهرستان خاش برگزار شد.

مجتبی شجاعی بخشدار مرکزی خاش افزود: هدف از برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی ایجاد نشاط وتندرستی در جامعه برای داشتن خانواده‌هایی سالم و تندرست است

شجاعی برنامه‌ریزی و برگزاری جشنواره‌های چند منظوره را راه مناسبی برای تغییر نگرش‌های منفی نسبت استان دانست و گفت: برگزاری جشنواره‌ها در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و نمایش توانمندی‌های مردم می‌تواند در آینده و تغییر نگرش‌های منفی بسیار موثر و مفید باشد.

شجاعی تصریح کرد: برای شناخت و مطرح شدن ظرفیت‌ها، فرهنگ، تاریخ و صنایع دستی بومی و محلی مردم سیستان و بلوچستان باید نسبت به برگزاری همایش‌های بومی و محلی اقدام شود.

مولوی حسین زهی ضمن تقدیر از بانیان اجرای جشنواره فرهنگی، ورزشی افزود:حضور زنان در عرصه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی از نظر دین مبین اسلام منعی ندارد.

مولوی حسین زهی شرط حضور زنان در جامعه را حفظ عفاف و حجاب دانست و خاطر نشان کرد:حفظ عفاف و حجاب یک فریضه الهی است و دین اسلام در حضور و ورود بانوان در زمینه‌های مختلف سیاسی، دینی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی محدودیتی ندارد

وی تشریح کرد:دین اسلام حجاب را محدودیت نمیداند بلکه آن را عامل عزت و کرامت بانوان در جامعه و عرصه‌های مختلف عنوان کرده است

جمیله ایرندگانی مشاور امور بانوان فرمانداری خاش با تقدیر از حضور پررنگ زنان در جامعه گفت:ورزش عاملی پویا برای ایجاد نشاط، شادابی و تندرستی در زندگی است که میطلبد زنان خانواده باتوجه به نقشی که در تربیت فرزندان برعهده دارند از تندرستی وسلامت برخوردار باشند.

ایرندگانی بیان کرد: برنامه ریزی ماهیانه برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی در روستا‌ها و دهستان‌ها برای بانوان میتواند در ایجاد نشاط و تندرسی خانواده‌ها و الخصوص زنان موثر باشد

وی گفت: برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌ها برای ظهور خلاقیت‌ها و توانایی‌های بانوان در سطح شهرستان و استان و در چشم اندازی دورتر کشور یک امر لازم و ضروری محسوب میشوند که امیدواریم شاهد حضور پررنگ زنان در عرصه‌های مختلف جامعه باشیم.

انتهای پیام/ع

جشنواره فرهنگی، ورزشی بانوان خاشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار