طبق گزارش جدید از ISC2 (کنسرسیوم صدور گواهینامه بین‌المللی سامانه‌های اطلاعاتی) در سال جدید 84 درصد از کارکنان امنیت سایبری در حال تغییر شغل هستند.

در سال جدید 84 درصد از کارکنان امنیت سایبری در حال تغییر شغل هستند به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبق گزارش جدید از ISC2 (کنسرسیوم صدور گواهینامه بین‌المللی سامانه‌های اطلاعاتی) به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان امنیت سایبری در جهان، متوجه شده است که تعداد زیادی از حرفه‌ای‌های حوزه امنیت سایبری برای تغییر شغل در سال جاری اقدام کرده‌اند.

این کنسرسیوم یافته‌های خود را بر اساس نظرسنجی از 250 نفر از اعضاء انجمن امنیت سایبری در ایالات‌متحده و کانادا به دست آورده است. در این نظرسنجی مشخص شد که تنها 15 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کرده‌اند که قصد تغییر شغل در سال 2018 را ندارند، درحالی‌که بقیه یا قصد دارند این کار را انجام دهند (14 درصد) و یا برای کشف فرصت‌های جدید (70 درصد) شانس خود را امتحان خواهند کرد.

دلایلی مانند انتظارات نامعقول بین کسب‌وکار و کارکنان، داشتن مهارت‌های امنیتی بالا و تماس‌های مکرر از شرکت‌های استخدامی ازجمله عواملی هستند که می‌تواند نقش مهمی در تشویق جوانان امنیت سایبری به‌منظور در نظر گرفتن فرصت‌های جدید شغلی باشد.

Wesley Simpson مدیر ارشد ISC2 گفت: "شکاف نیروی کار درزمینه‌ی امنیت سایبری به‌سرعت در حال افزایش است و تغییر و تبدیل در تیم‌های امنیت سایبری باعث می‌شود تا این نقش‌ها پررنگ‌تر شود." "سازمان‌ها در تلاش هستند تا برای این کار یک سازمان‌دهی بسیار قوی انجام دهند تا بتوانند استخدام نیروی انسانی خود را با استراتژی‌های حفظ اشتغال با آنچه کارشناسان امنیت سایبری از کارفرمایان می‌خواهند، منطبق کنند."

مطالعات ISC2 نشان داد که محققان امنیت سایبری بیشترین نقش را در رابطه با شرایط کاری سازمان‌ها ایفا می‌کنند، آن‌ها میگویند کارشناسان امنیت سایبری خواستار این موارد هستند که می‌خواهند کار کنند و باید "نظراتشان جدی گرفته شود"، کارشان"محافظت از مردم و داده‌های آن‌ها" باشد و می‌خواهند برای کارفرمایی کار کنند که به "مسائل اخلاقی" پایبند باشد.

با توجه به اهداف حرفه‌ای کارشناسان، پاسخ‌دهندگان می‌گویند که می‌خواهند برای یک شرکت با "مالکیت واضح و با مسئولیت‌های مربوط به امنیت سایبری" کار کنند؛ آن‌ها "امنیت سایبر را بیشتر از فناوری" می‌دانند.

Simpson افزود: "با این بینش مجهز، کارفرمایان می‌توانند کارهای بسیار خوبی انجام داده و به حرفه‌ای‌های حوزه امنیت سایبر برای حفظ استعداد و تخصص آن‌ها برای درازمدت کمک کنند."

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار