رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول از راه اندازی نسل سوم شبکه علمی کشور در دانشگاه صنعتی جندی شاپور برای نخستین بار در استان خبر داد.

محمدرضا عصاری، رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول در گفتگو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه شبکه علمی کشور یک شبکه خصوصی ویژه محققان، پژوهشگران، مراکز تحقیقاتی، کتابخانه های تخصصی و پارک های علم و فناوری ویژه اساتید و دانشجویان است بیان داشت: نسل سوم شبکه علمی کشور در دانشگاه صنعتی جندی شاپور برای نخستین بار در استان راه اندازی شد.

وی با اشاره به اینکه شبکه علمی در جهان حاوی مجموعه اطلاعاتی است که پژوهش به عنوان بخش آینده ساز کشور، برنامه های تحقیقاتی، خدمات و اطلاعات غیرقابل دسترس برای عموم را به اشتراک می گذارد تصریح کرد: به همین سبب در جهان دسترسی به شبکه های علمی تابع قوانین سخت گیرانه تری نسبت به اینترنت است.

عصاری، شبکه های علمی را شاهراه ارتباطی و انتقال دهنده دانش بین مشترکان خاص مانند سرویس های پرسرعت و بدون تاخیر عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر تولید کننده، توسعه دهنده و ارائه کننده خدمات و اطلاعاتی است که در بستر اینترنت دستیابی به آن ها یا ممکن نیست و یا هزینه بسیار بالایی دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول اظهار داشت: دسترسی به شبکه های علمی تابع شرایط مشخصی بوده و در سطح کشور و مجموعه های بین المللی و فرهنگی همسو و هم هدف ایجاد، توسعه و مورد بهره برداری قرار می گیرند.

وی در ادامه اذعان کرد: با توجه به سند بالادستی توسعه 1404 کشور و همچنین تدوین نقشه جامع علمی کشور توجه به صحت و اجرای این موضوع از اهمیت بالایی در توسعه علم در کشور برخوردار است.

انتهای پیام/گ

نسل سوم شبکه علمی کشور راه اندازی شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.