معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد گفت: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه فرهنگی کشور یک سیزدهم است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  سید هادی حسینی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بودجه فرهنگی کشور یک سیزدهم معادل بالغ‌بر یک هزار و 300 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های فرهنگی با مشارکت بخش خصوصی و حضور هنرمندان این مرزوبوم هدایت می‌شود افزود: فرهنگ یکی از زیرساخت‌های اصلی کشور است و باید در جامعه به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد تصریح کرد: فرهنگ چینش داشته‌ها و افتخار به داشته‌های ما درگذشته و ترمیم آینده فرزندان ما است و اگر به آن توجه نشود ممکن است یک جامعه به بیراهه برود.

وی با بیان اینکه بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 97 نسبت به سال 96 افزایش چشمگیری نداشته است اعلام کرد: در بخش‌های مختلف به‌طور متوسط بین 8 تا 12 درصد افزایش اعتبارات را در بودجه سال 97 شاهد هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه 100 اولویت در سال آینده دنبال می‌شود اضافه کرد: حوزه عمران و تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هم‌اکنون بیش از 1300 پروژه نیمه‌تمام در کشور وجود دارد.

وی ابراز داشت: در سایر حوزه‌ها ترویج قرآن، فرهنگ مطالعه و افزایش کانون‌های مساجد در اولویت‌های نخست قرار دارند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت ارشاد با بیان اینکه هم‌اکنون زار کانون برنامه‌ریزی کردیم و این در حالی است که اعتبارات چشمگیری در این عرصه تصویب نشده است.

انتهای پیام/س

26 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور فعال است 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.