رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: از ابتدای قانون رفع تداخل اراضی کشاورزی تا کنون ۶۷ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در قالب ۴۳ پلاک ثبتی تعیین تکلیف شده‌است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان افزود: علاوه بر آن ۱۰۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نیز برای رفع تداخلات اراضی در دست اجرا است.

خمسه اضافه کرد: رفع تداخلات اراضی ملی و کشاورزی و حل‌ وفصل اختلافات مالکیتی مربوط به کشاورزان و اداره کل منابع طبیعی یکی از اولویت‌های جهاد کشاورزی است.

وی گفت: اولین موضوعی که کشاورزان را با نگرانی روبرو کرده بحث تداخل اراضی زراعی با اراضی منابع طبیعی است که عملی شدن طرح رفع تداخل می‌تواند این نگرانی‌ها را کاهش دهد .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: طرح جامع کاداستر و نقشه برداری از اراضی کشاورزی و مشخص کردن حد مرز زمین‌های زراعی با منابع طبیعی می‌تواند مسائل و مشکلات مربوط به تداخل را حل و جلو سوء استفاده کنندگان از منابع طبیعی را بگیرد.

خمسه افزود: با رفع تداخل اراضی کشاورزی با منابع طبیعی؛ موانع تولید برداشته می‌شود و بهره برداران می‌توانند به راحتی به تولید محصولات خود مشغول باشند.

وی گفت: اطلاعات فنی و دستور العمل‌های ابلاغ شده در این زمینه در کنار تجربه و تخصص کارشناسان سازمان می‌تواند در موفقیت اجرای این طرح نقش بسزایی داشته باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: امکانات لازم برای عملی شدن این طرح در استان فراهم شده که باید رفع تداخلات اراضی ملی با زمین‌های زراعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه رفع تداخلات اراضی کشاورزی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.