۱۱ انجمن فعال گردشگری در سیستان و بلوچستان فعال هستند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،گفت: هم اینک ۱۱ انجمن فعال گردشگری در این استان فعالیت می‌کنند.

آریا نارویی معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که حضور انجمن‌ها در ترویج فرهنگ گردشگری و ارائه پیشنهادات برای بهبود عملکرد و رفع نواقص موجود همواره موثر بوده و در واقع توان تخصصی این انجمن‌ها به عنوان بازوی اجرایی سازمان میراث فرهنگی مطرح است.

وی از افزایش دفاتر فعال گردشگری سیستان و بلوچستان از هشت مورد سال ۹۴ به ۱۹ دفتر در سالجاری خبر داد و گفت: شرایط صدور مجوز دفاتر خدمات مسافرتی برای دانش آموختگان رشته‌های مرتبط با گردشگری تسهیل شد تا زمینه اشتغال آنان فراهم شود.

وی ادامه داد: برابر بخشنامه‌های قبلی، متقاضی دفاتر خدمات مسافرتی باید سه سال سابقه فعالیت در دفاتر خدمات مسافرتی را داشته باشد در صورتی که در بخشنامه جدید، فارغ‌التحصیلان رشته‌های گردشگری در مقطع کارشناسی یا بالاتر نیاز به ارائه سه سال سابقه فعالیت ندارند.

معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به تفویض اختیار داده شده به استانها، متقاضیان ایجاد دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی در استان می‌توانند برای اخذ مجوز به معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی این استان مراجعه کنند.

انتهای پیام/گ

فعالیت انجمن های فعال گردشگری در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار