فرماندار خاش گفت: روحیه دلنشین و مهمان نوازی مردم و فضای با نشاط این شهرستان زمینه جذب مسافران و مهمانان نوروزی را به منطقه فراهم کرده است.

خاش پذیرای گردشگران نوروزی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمداکبر چاکرزهی  فرماندار خاش  با اشاره به اینکه اماکن خدماتی، امدادی، کمپ‌های اسکان و استقبال از مهمانان نوروزی در خاش آماده خدمت رسانی به هم وطنان هستند اظهار داشت: در سال‌های اخیر به گواه مسئولان و مهمانان؛ استقبال و پذیرایی مردم این شهرستان از مسافران نوروزی قابل تقدیر و تحسین بوده است.

وی بیان کرد: اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب دهیاران در کنار تلاش‌های سایر دستگاه‌های دست اندرکار فضایی پر مهر و با صفا برای مسافران در خاش ایجاد کرده و سبب جذب بیشتر آنان به این شهرستان شده است.

چاکرزهی افزود: همه ساله مقصد اصلی سفر هموطنان عبور از خاش و عزیمت به چابهار و دریا بوده؛ اما وجود جذابیت‌های طبیعی و تاریخی منطقه در کنار استقبال گرم مردم از مسافران نوروزی بسیاری از آنان را از رفتن به شهر‌ها و مکان‌های دیگر سیستان و بلوچستان منصرف کرده است.

وی به مسئولان و بخشداران توصیه کرد از ظرفیت‌های منطقه در کار خدمات رسانی به شهروندان و مهمانان نوروزی بهره ببرند.

فرماندار خاش برنامه‌های ساده پذیرایی با چای، شربت و شیرینی، غذا‌های بومی و سنتی، برپایی جشنواره‌های موسیقی محلی، برپایی نمایشگاه‌های عرضه صنایع دستی، کشاورزی، گیاهان دارویی و سایر موارد را در جذب و ماندگاری مهمانان نوروزی مهم ذکر کرد.

چاکرزهی اظهار داشت: امسال نیز همانند سال‌های قبل برنامه‌های مختلفی از جمله اجرای موسیقی شاد محلی، سوزن دوزی و حصیربافی توسط هنرمندان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: سیاه چادر‌هایی در مسیر پلیس راه خاش به زاهدان، مسجد ابوالفضل (ع)، کارواندر، دو راهی ایرندگان، کوشه، تمندان، میرآباد، اسکل آباد، پی گل و حاشیه تفتان از ۲۶ اسفند تا ۱۵ فروردین ۹۵ برپا می‌شود.

وی از عموم هموطنان دعوت کرد تا تعطیلات نوروز را به مشاهده زیبایی‌ها و جذابیت‌های شهرستان خاش اختصاص دهند.

بخشدار ایرندگان خاش نیز گفت: امسال نیز شوراها، دهیاران و برخی از معتمدان شاخص این بخش پای کار هستند و سیاه چادر استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی را برپا می‌کنند.

جمشید هاشمزهی اظهار داشت: در این سیاه چادر نمایشگاه عرضه و فروش صنایع دستی برپا شده و با غذا‌های بومی و محلی، چای آویشن و شیر چای از مهمانان پذیرایی می‌شود.

مهدی جمشیدزهی بخشدار نوک آباد هم گفت: سیاه چادر استقبال در اسکل آباد توسط شورای اسلامی و شهرداری این بخش برپا می‌شود.

وی بیان کرد: ظرفیت‌های گردشگری تفتان و حوزه بخش نوک آباد سبب مجذوب شدن گردشگران می‌شود.

بخشدار مرکزی خاش نیز با اشاره به اینکه سیاه چادر استقبال در پلیس راه خاش به زاهدان توسط هلال احمر و میراث فرهنگی، بخشداری و دهیاران برپا می‌شود گفت: در تعطیلات نوروزی دهیاران بر حسب نوبت و برنامه‌های پیش بینی شده پای کار خواهند بود و هنرمندان این شهرستان نیز به اجرای برنامه‌های شاد و متنوع می‌پردازند.

مجتبی شجاعی افزود: برای معرفی روستا‌ها و مناطق گردشگری خاش گروه‌های تولیدی از صدا و سیما حضور خواهند داشت.

مسعود آزادی مسئول واحد بهداشت محیط خاش نیزگفت: از روز گذشته اکیپ‌های سلامت نوروزی شبکه بهداشت و چهار اکیپ واحد بهداشت محیط فعالیت خود را برای تامین سلامت شهروندان و مسافران نوروزی آغاز کرده اند.

خاش با ۲۱۳ اثر تاریخی و طبیعی از جمله قله آتشفشانی نیمه فعال تفتان به عنوان بام شرق ایران، گل فشان پیرگل، رودخانه‌های زیبای ایرندگان و کارواندر، دریاچه سردریا، غار‌های متعدد، چشمه‌های آب معدنی، سرد و گرم و نیز قلعه‌های متعدد تاریخی، بازارچه سرپوشیده و مسجد جامع یکی از مناطق مهم گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود.

انتهای پیام /ع

خاش میزبان گردشگران نوروزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار