استاندار اصفهان گفت: در 50 سال اخیر میزان ورودی آب زاینده‌رود به یک‌سوم مقدار خود رسیده است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن مهرعلیزاده  امروز در همایش منزلت زن و تحکیم بنیان خانواده ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: اکنون با مشکلاتی مثل سازگاری با کم‌آبی مواجه هستیم که شاید می‌توانست در دهه‌های گذشته حل شود.

وی افزود: نقاط بسیاری در دنیا وجود دارد که کم‌آب‌تر از منطقه ماست ولی نسبت به چیزی که دارند برنامه‌ریزی می‌کنند و ما حتی در زندگی شخصی خود هم بدون برنامه عمل می‌کنیم.

استاندار اصفهان با بیان این که طی 50 سال اخیر میزان ورودی آب زاینده‌رود به یک‌سوم مقدار خود رسیده است، گفت: اصفهان یکی از شهرهایی است که در آن تاریخ و فرهنگ وجود دارد و مردم زندگی با شرافتی داشته‌اند، پس باید امکان تداوم زندگی و معیشت و رفاه برای مردم فراهم باشد که این امر با برنامه‌ریزی بر اساس مزیت‌های نسبی موجود محقق می‌شود.

وی با اشاره به این که اگر از گذشته برای آب برنامه‌ریزی شده بود امروز شاهد اعتراض کشاورزان نبودیم، خاطرنشان کرد: یک کشاورز کمتر از حداقل مزدی که مصوب شده بهره‌مند می‌شود.

مهرعلیزاده اذعان داشت: آب یک عنصر تجدید پذیر است که هیچ جای دنیا آن را در فاضلاب رها نمی‌کنند؛ طی دو ماه گذشته طرحی با عنوان سازگاری با مشکل کم‌آبی و چگونگی کمک صنعت اصفهان برای احیای منطقه تصویب شده است.

وی ادامه داد: با افزایش صنایع در اصفهان به حجم آب لطمه خورده و مشکلاتی را به بار آورده است پس باید از آب به صورت بهینه استفاده کنیم.

استاندار اصفهان با اشاره به جایگاه، مقام، شأن  منزلت زن بیان داشت: بانوان از نظر تعداد نیمی از جامعه هستند اما به عقیده من نیمه مؤثر جامعه هستند چراکه در ساختن جامعه و نسل آینده تأثیرگذار هستند.

وی در ادامه تأکید کرد: یک مادر از صبح تا شب در کنار فرزند خود مسائل مختلف را با او در میان می‌گذارد تا ویژگی‌های یک فرد موفق در جامعه را به او یاد دهد در واقع بیش از 90 درصد فرصت تربیتی کودک با مادر است.

مهرعلیزاده متذکر شد: بانوان با وجود آن که دارای احساسات لطیف‌تری نسبت به مردان هستند ولی دقت و حوصله بیشتری دارند، تمرکز هم‌زمان بانوان روی موضوعات مختلف شاهکار است.

وی اضافه کرد: اساسی‌ترین مدیریت زندگی بشر را زنان انجام می‌دهند که همان قدرت مدیریت می‌تواند در یک وزارتخانه و اداره کل هم وجود داشته باشد.

استاندار اصفهان با تأکید بر این که زنان مدیر می‌توانند دیدگاه‌های تربیتی خود را در عمل اجرا کنند، عنوان داشت: یک زن می‌تواند در مدیریت کلان جامعه هم تعادل منطقی با نقش تربیتی مبنایی و نقش اجتماعی خود ایجاد کند، البته همیشه در هر تغییری مخالفتی هم هست اما نباید ناامید شد و باید با سرعت پیش رفت تا به نتیجه عالی که به نفع جامعه با مدیریت زنان است دست پیدا کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش منزلت زن و تحکیم بنیان خانواده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.