یکی از راه های برقراری صلح و امنیت در جهان تقویت نکات مشترک میان ادیان الهی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،همایش  سیمای جوان درادیان توحیدی امروز در محل تالار هنر اصفهان برگزار شد.

در این همایش که رهبران ادیان زرتشتی،آشوری،کلیمی و ارامنه حضور داشتند،شهردار اصفهان این شهر را مکانی امن برای پیروان ادیان الهی مختلف دانست.

قدرت الله نوروزی با بیان اینکه  ،ظلم ستیزی ،رعایت حقوق دیگران،احترام متقابل،دینداری و مدارا  باید ملاک سنجش قرار بگیرد افزود: در این صورت است که انسان ها با ادیان  متفاوت می توانند در یک سرزمین و در کنار هم با آرامش زندگی کنند.

وی گفت:یکی از راه های برقراری صلح و امنیت در جهان تقویت نکات مشترک  میان ادیان الهی است و شهر اصفهان با داشتن  شرایطی مناسب در این زمینه می تواند به برقراری توسعه  میان خواهر خوانده ها و مذاهب کمک کند.

شهردار کلان شهر اصفهان حقوق شهروندی و حقوق بشر را دارای نکان مشترک بسیاری دانست و افزود: با برگزاری چنین همایش ها و نشست هایی می توان به تعامل بیشتر میان ادیان کمک کرد.

نوروزی در ادمه گفت :همه ما انسان ها از یک زن و مرد آفریده شده ایم و حفظ کرامت یک انسان گامی برای رعایت حقوق بشر است و اگر خواستار امنیت و آزادی در کشور هستیم باید نکات مشترک تقویت شود.

وی تشریح کرد:همه ادیان الهی برای برقراری صلح ،امنیت و آزادی آمده اند  و هیچ کس نمی تواند احقاق حق خود را بهانه ای برای از بین بردن حق دیگری قرار دهد وهیچ حکومتی  هم نمی تواند  تحت عنوان استقرار و امنیت آزادی های مشروع را از مردم خود بگیرد در عین حال هیچ گروه و سازمانی هم نمی تواند به بهانه آزادی  ،نظم عمومی را به خطر بیندازد.

شهردار اصفهان افزود:اگر دانش و آگاهی مردم جامعه بالا برود ،شهر اصفهان و کشور پنا ه گاهی امن برای یک زندگی مسالمت آمیز و اخلاق مدارانه خواهد بود.

همچنین استاندار اصفهان در همایش  سیمای جوان درادیان توحیدی با بیان اینکه دنیای امروز بیشتر از هر زمان دیگر به معنویت نیاز دارد افزود :اعتقاد به یگانگی خداوند بزرگ در ادیان الهی نکته بسیار ارزشمندی است که همه ادیان توحیدی در مسیر بالندگی خودشان بر آن تمرکز دارند و کشور ایران مانند جورچینی از ادیان ،تفکرات و بینش های مختلف است که با آرامش در کنار همدیگر زندگی می کنند.

مهر علیزاده ابراز امیدواری کرد با برگزاری نشست ها و ارائه راهکارهای اجرایی راه برای همکاری و تعامل بیشتر میان ادیان باز شود.

با توجه به حضور مهمانان از سایر کشور ها در این  همایش ،استاندار اصفهان با خواندن پیام خوش آمد گویی به زبان انگلیسی حضور این سروران در شهر تاریخی و زیبای اصفهان را خوش آمد گفت و تاکید کرد :جوانان آینده سازان دنیا هستند و آینده جهان وابسته به آنها است.

نمایندگان ادیان توحیدی نیز هرکدام با بیان نظرات خود در طول همایش بر  اتحاد میان ادیان برای بر قراری صلح ،آرامش  و اعتماد و نقش جوانان دیندار در برقراری آن تاکید کردند.

بهزاد نیک دین نماینده زرتشتیان ،بیژن خاک شور نماینده کلیمیان،کشیک آشور تبرس از کلیسای شرق آشوری ایران  ونماینده آشوریان و همین طور اسقف  سپیان کاشجیان خلیفه و نماینده ارامنه مرکز و جنوب ایران  از جمله رهبران مذاهب حاضر در همایش بودند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش  سیمای جوان درادیان توحیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار