مقامات عربستان سعودی که نخستین پشتیبان گروه‌های تروریستی در عراق بودند اکنون تلاش می‌کنند خود را برای عراق خوب جلوه دهند.

حامی گروه‌های تروریستی در عراق اکنون برای خوب نشان دادن وجهه خود تلاش می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الاتجاه، خبرنگار این شبکه گزارش داد برای همه آشکار شده است ریاض که طبق گزارش های بین المللی و تأیید برخی مسئولان ارشد آمریکایی، نخستین حامی گروه‌های تروریستی در عراق بود اکنون تلاش می کند روابط خود را با بغداد بهبود ببخشد و عربستان را برای مردم عراق خوب جلوه دهد.

سفرهای دیپلماتیک، اعزام هیئت های رسانه ای، برگزاری مسابقات دوستانه و وعده هایی برای ساخت تأسیسات ورزشی، گام های اخیر عربستان سعودی در قبال عراق است که پس از قطع بیش از بیست و هفت سال روابط دیپلماتیک میان دو کشور، سوال هایی درباره هدف عربستان از این همه دوستی و نرمش ایجاد کرده است.

با بازگشت تاریخ به عقب و به طور مشخص از زمان آغاز نظام جدید سیاسی در عراق، عربستان سعودی در همه زمینه های سیاسی، امنیتی و اقتصادی به طور کامل ضد دولت بغداد ایستاد و با وجود تلاش های عراق، عربستان هیچ کانالی برای گفت و گو با عراق باز نکرد. دخالت‌های عربستان در امور عراق ادامه داشت و مسئول قوه مجریه به خوبی به این دخالت ها اشاره کرد.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیشتر در سخنانی گفت: پنج هزار عامل بمب گذار انتحاری سعودی، خود را در عراق منفجر کردند. این افراد چگونه (به عراق) آمدند. حساب کنید هر یک از این افراد چند نفر را کشتند.

خبرنگار افزود دولت عراق باید با تلاش های اخیر عربستان سعودی برای نزدیک شدن به عراق با احتیاط تعامل کند؛ به ویژه آنکه طبق گفته ناظران برخی هسته های پنهانی وجود دارند که ریاض تلاش می کند با نزدیک شدن به عراق، حضور آنها را توجیه کند.

انتهای پیام/

تلاش عربستان برای گسترش نفوذ خود در عراق

برچسب ها: عراق ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار