با صدور فرمان حیدر العبادی، بسیج مردمی عراق به طور رسمی به نیرو‌های امنیتی این کشور پیوست.

بسیج مردمی عراق به طور رسمی به نیرو‌های امنیتی این کشور پیوستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق، پنجشنبه شب فرمانی صادر کرد که بر اساس آن بسیج مردمی عراق به طور رسمی به نیرو‌های امنیتی این کشور پیوست.

بر اساس فرمان نخست وزیر عراق، نیرو‌های بسیج مردمی از بسیاری از حقوق و مزایای ارتش بهره‌مند می‌شوند. حقوقی مساوی با همکاران خود در ارتش دریافت خواهند کرد و مشمول قوانین مربوط به خدمت نظامی نیز خواهند شد. نیرو‌های بسیج مردمی از این به بعد در دانشکده‌ها و دانشگاه‌های نظامی نیز پذیرفته خواهند شد.

العبادی این فرمان را دو ماه پیش از انتخابات آتی عراق صادر کرد. ساکنان بسیاری از مناطق عراق برای نیرو‌های بسیج مردمی احترام زیادی قائلند وپیش بینی می‌شود این امر بر آراء مردم تاثیر بگذارد.
پارلمان عراق سال ۲۰۱۶ قانون ادغام بسیج مردمی در بدنه نیرو‌های امنیتی این کشور را تصویب کرد؛ تا این که این نیرو تحت نظارت و امر مستقیم نخست وزیر باشد. پس از آن که تروریست‌های داعش یک سوم از اراضی عراق را اشغال کردند ده‌ها هزار نفر از مردم این کشور در سال ۲۰۱۴ به فراخوان حمل سلاح با هدف مقابله با تروریست‌ ها پاسخ مثبت دادند و گروه الحشد الشعبی (بسیج مردمی) را تشکیل دادند.
انتهای پیام/

پیوستن رسمی بسیج مردمی عراق به نیروهای امنیتی این کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار