معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده در اراک از تدارک اشتغال پایدار و فراگیر زنان سرپرست خانوار خبرداد.

تدارک اشتغال پایدار و فراگیر زنان سرپرست خانوار / ۴۴ درصد اشتغال امسال درحوزه بانوانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده در سفریک روزه به استان مرکزی در جریان بازدید از اورژانس اجتماعی اراک با اشاره تدارک اشتغال پایدار و فراگیربرای زنان سرپرست خانوار پیش بینی‌هایی در این زمینه خبردادو گفت: معاونت امور بانوان عضور کارگروه اشتغال پایدار است.

ابتکاربا بیان اینکه درصد قابل توجهی از اشتغال سال‌های ۹۵ و ۹۶ در حوزه بانوان است افزود: زنان تحصیل کرده بیکار کشور ۲ تا ۳ برابر مردان هستند که باید برای کاهش این آمار تلاش شود.

وی اضافه کرد: در ۹ ماهه نخست سال ۹۶ میزان ۴۴ درصد مشاغل ایجاد شده در حوزه زنان بوده و وام‌های قرض الحسنه برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته شده است.

معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده ادامه داد: زنان سرپرست خانوار مورد حمایت ویژه معاونت امور بانوان هستند و به همین منظور مشکلات معیشتی و نیاز‌های این قشر در ستادی که فعال شده به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

وی با اشاره با اینکه مرکزی اورژانس اجتماعی فعالیتی بسیار ارزنده و ظرفیتی برای کمک رسانی به مردم است بیان کرد: فعالیت‌ها و خدمات این مرکز باید به مردم اطلاع رسانی شود تا هرجا احتمال وقوع حادثه مانند خودکشی هست باتلفن ۱۲۳ به این مرکز اطلاع رسانی شود.

ابتکار با بیان اینکه این مرکز ظرفیت‌هایی برای ارائه مشاوره در حوزه‌های مختلف دارد که باید توسعه یابد تصریح کرد: مهمترین کار پیش رو افزایش توان زنان برای تصدی مشاغل مختلف بر مبنای تحصیلات و علایق انهاست که در این زمینه مراکز فنی و حرفه‌ای و بخش خصوصی آموزش‌هایی ارائه می‌دهند.

انتهای پیام/ ج


سخنان ابتکار در اراک در زمینه اشتغال زنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.