معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از آمادگی سازمان جهاد کشاورزی کردستان برای مبارزه با طغیان هرگونه آفات و امراض نباتی در سطح استان خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، محمد فرید سپری  در جلسه ستاد مبارزه با سن، آفات و امراض نباتی با اشاره به کشت گندم در 558 هزار هکتاراز زمین های کشاورزی استان ، گفت: امسال شرایط مزارع گندم استان به واسطه کشت به موقع و کاملا مکانیزه، ورود تنوع ارقام در کشت و تغذیه اولیه به همراه بارندگی های مداوم و دمای مناسب هوا در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و بیش از 90 درصد مزارع به مرحله پنجه زنی رسیده اند.

وی با اشاره به شرایط مناسب جوی در استان، احتمال طغیان آفات در سال جاری را زیاد کرده، افزود:هیچ گونه مشکل و نگرانی در خصوص طغیان آفات در استان وجود ندارد و ما با تمام توان آماده مبارزه و کانون کوبی آفات و امراض نباتی احتمالی هستیم .

سپری با تاکید بر این که مزراع استان در سال جاری علیرغم تغذیه به موقع و مناسب؛ به مراقبت بیشتری نیازدارند افزود: کشیک های نوروزی در طول ایام تعطیلات از مزارع و باغات استان به منظور شناسایی و کنترل آفات احتمالی بازدید به عمل خواهند آورد.

وی گفت: برای مبارزه با آفت موش و ملخ سم رایگان در اختیار بهره برداران قرار خواهیم داد و تدابیر لازم برای تهیه سمپاش های موتوری اندیشیده شده است .

سپری گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی به صورت مداوم از پلی کلینیک و سم فروشی های استان بازدید به عمل خواهند آورد و با هرگونه تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت .

انتهای پیام/م

کشت گندم در 558 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان کردستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.