مدیرعامل شرکت تولید کننده داروی میگرن کات گفت: هر ایرانی سالیانه ۸۴۰ هزار تومان هزینه دارو و درمان میگرن می کند.

سالانه ۸۴۰ هزار تومان هزینه هر بیمار میگرنی ایرانی/ ۹.۵ میلیون ایرانی از میگرن رنج می‌برندبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رمضانی میرعامل شرکت تولیدکننده داروی اسپری ملی درمان میگرن (میگرن کات) در مراسم رویداد معرفی این دارو با بیان اینکه میگرن جزو۱۰ بیماری ناتوان کننده جهان است، گفت: میگرن به ۲ صورت اتفاقی با چهار تا ۲۱ حمله در ماه و مزمن با ۱۵ بار در ماه رخ می دهد؛ البته در میگرن اتفاقی شدت حمله بیشتر است.

وی ادامه داد: اغلب میگرن با سردر های تنشی و خوشه ای همراه و موجب رنج بیماران می شود و هزینه بسیار زیادی به بیماران تحمیل می کند.

رمضانی با بیان اینکه ۱۱.۶۷ درصد ایرانی ها از میگرن رنج می برند، افزود: ۹ و نیم میلیون ایرانی از میگرن رنج می برند و جمعیت میگرنی در جهان ۸۰۰ میلیون است.

مدیرعامل شرکت تولید کننده اسپری درمان میگرن در جهان در ادامه به هزینه های میگرن اشاره کرد و گفت: بر اساس تحقیقات در آمریکا، میگرن ۲۱ میلیون دلار هزینه به دنبال دارد که نصف آن به بیمه ها تحمیل می شود.

وی افزود: سالیانه هشت هزار میلیارد تومان هزینه میگرن در ایران است و هر ایرانی ۸۴۰ هزار تومان سالانه و ۷۰ هزار تومان هزینه هر بیمار میگرنی است و شاهد رشد خودکشی بین بیماران میگرنی هستیم.

رمضانی تصریح کرد: یکی از مشکلات اصلی میگرنی ها این است که بیماران به دلیل مصرف بالای دارو گرفتار مسمومیت می شوند و داروی میگرن روی آنها موثر نخواهد بود.

تولید داروی میگرن کات با فرمولاسیون کاملا ایرانی

مدیر عامل شرکت تولیدکننده داروی میگرن کات در رابطه با این دارو و این موضوع که آیا بیمه از آن حمایت می کند، گفت: یک ماه اخیر تصمیمی گرفته شد که در مبنای آن داروهایی که به نسخه احتیاج نداشته باشند از بیمه خارج می شوند و به دلیل آنکه این دارو در بخش بدون نسخه قرار دارد بیمه شامل حال آن نمی شود.

مدیر عامل شرکت تولیدکننده داروی میگرن کات در خصوص فرآیند درمانی این دارو گفت: همه فرآیند این دارو به کمک 6 بطری اسپری است و بیشترین میزان قابل مصرف دارو برای پیشگیری از بروز سردرد و سپری کردن فرآیند درمان از 9 صبح الی 12 شب هر سه ساعت یک پاف در حفره بینی است و حداقل میزان مصرف روزانه سه پاف در هر حفره بینی است که به طور کل مدت زمان مصرف هر بطری اسپری حدود 10 روز است.

وی در رابطه با اثر درمانی این دارو بیان کرد: این دارو دارای 2 اثر علامتی و علتی است، اثر درمانی علتی دارو به این صورت است که با استفاده از این دارو می توانید درمان میگرن خود را مشاهده گر باشید و اثر علامتی آن به این صورت است، هر کس با استفاده از آن اثر تسکین دهندگی آن را به خوبی مشاهده می کند.

رمضانی با بیان اینکه نرم افزار تلفن همراه این دارو در حال شکل گیری است، برای این دارو نرم افزار تلفن همراهی تهیه شده است، بیمارانی که این دارو را خریداری کرده اند و در حال استفاده آن هستند می توانند علائم میگرن خود را در آن وارد کنند و به صورت کاملا رایگان مشاوره های لازم را دریافت کنند.

مدیر عامل شرکت تولیدکننده داروی میگرن کات ادامه داد: این نرم افزار نه تنها برای بیماران میگرنی ایران بلکه برای تمام بیمارانی است که به دنبال درمان میگرن خود هستند.

وی با بیان اینکه این دارو هیچ عارضه ای ندارد، گفت: هیچ گونه اثر مضری بر اثر مصرف میگرن کات در بیماران مبتلا به بیماری هایی مثل سر و قلب و عروق دیده نشده است، اما برای جلوگیری از بروز احتمالی هر گونه مشکلی محدودیت مصرف را برای بانوان باردار قرار داده ایم.

رمضانی یادآور شد: فرمولاسیون این دارو را فقط ما داریم و در حال حاضر 130 داروخانه در تهران این دارو را می فروشند و در افق 6 ماهه آینده قرار است، تمام داروخانه های کشور به این دارو مجهز شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار