سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص نحوه مذاکره با رهبر کره شمالی هشدار داد.

هشدار دیپلمات بازنشسته آمریکایی به ترامپ: نباید در تله کره شمالی بیفتیمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس 24، بیل ریچاردسون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به رئیس جمهور آمریکا درباره برگزاری نشست با رهبر کره شمالی هشدار داد.

ریچاردسون درباره توافق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای مذاکره با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی گفت: مذاکره با رهبر کره شمالی اقدامی جسورانه است، اما این مذاکرات یک برنامه تلویزیونی نیست، یک تیم مذاکره‌کننده و یک استراتژی را در پیش بگیرید.

او درباره احتمال دیدار ترامپ و کیم جونگ اون گفت: من از شنیدن خبر این دیدار بسیار متعجب شدم. این اقدام ریسکی فوق‌العاده است اما چنین ریسکی ارزش امتحان دارد. اوضاع  بدتر از وضعیت کنونی روابط میان دو طرف و تنش در شبه جزیره کره نخواهد شد.

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل افزود: این یک فرصت واقعی است. من درباره آمادگی و فقدان رفتار مناسب رئیس جمهور نگران هستم. یادآور می‌شوم که این یک برنامه تلویزیونی نیست.

وی افزود: نگرانی اصلی من این است که ترامپ بدون برنامه مشخص با برگزاری این نشست موافقت کند. ترامپ باید استراتژی مشخصی را برای مذاکره با کیم جونگ اون در پیش بگیرد و من نگران هستم که هرج و مرج‌های اخیر در کاخ سفید و سبک خاص ترامپ برای ادامه این مسیر جوابگو نباشد. ترامپ نمی‌تواند همانند سابق به توئیت‌های بی فکر خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل درباره نحوه مذاکره با کره شمالی به ترامپ توصیه کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار