رییس شبکه دامپزشکی سربیشه به بیان توصیه های بهداشتی در خصوص خرید و نگهداری ماهی قرمز پرداخت.

محسن رمضانی رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛گفت: مردم از خرید ماهی از دست فروشان و دوره گردان خودداری کنند چراکه از نظر بهداشتی مطلوب نبوده و همچنین به دلیل نگهداری ماهی در شرایط بد، این ماهیها دارای عمر کوتاهی هستند.

وی با بیان اینکه نوروز، یکی از زیباترین و ماندگارترین آیین ایرانی است که ایرانیان سراسر جهان این رسم سالانه را برگزار می‌کنند،افزود:ماهی قرمز را حتما از مراکز مجاز دارای مجوز فروش موقت ماهی زینتی تهیه کنند.

رمضانی گفت:از خرید ماهیان مریض و بی حال و دارای لکه‌های سفید روی پوست بدن خودداری کرده و در صورت مشاهده ماهی مریض مورد را سریعاً از مابقی ماهی‌ها جدا کرده هرچند بیماری به انسان منتقل نمی‌شود اما ممکن است آلودگی ناشی از بیماری آنها به آب منتقل و در صورت تماس دست انسان با این آب، افراد دچار تورم پوست می‌شوند.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه افزود:در هنگام خرید ماهی باید به ظاهر ماهی توجه ویژه‌ای داشت که دارای فلس باشند و چشم‌ها بیرون نزده باشد.

وی اظهار کرد:افرادی که قصد فروش ماهی قرمز را دارند حتما مجوز دامپزشکی را أخذ کرده در غیر اینصورت دامپزشکی  در بحث سلامت با اخلال گران عرصه بهداشت و سلامت جامعه برخورد جدی می‌ کند.

انتهای پیام/غ

توصیه های بهداشتی دامپزشکی جهت خرید ماهی قرمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.