امام جمعه شهرکرد گفت: دنیای غرب در پی استفاده ابزاری از زن برای تخریب بشریت و نابودی انسان‎هاست، در حالی که زن، انسانی متعالی و وسیله رشد جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت‎الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه ۱۸ اسفند ۹۶ در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد، با تبریک سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز زن و روز بزرگداشت مقام مادر و سالروز تولد حضرت امام خمینی (ره)، بر ضرورت الگوگیری جامعه اسلامی از حضرت صدیقه کبری (س) تأکید کرد.

وی گفت: دختر گرامی نبی اکرم (ص)، نمونه بی بدیل ایمان، پاکی، عفت و حجاب است و سیره عملی و ویژگی‌های شخصیتی آن حضرت (س) باید سرمشق تمام مردم و به ویژه بانوان میهن اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به تلاش مذبوحانه دشمن برای تخریب جایگاه زن افزود: متأسفانه امروز دنیای غرب و مستکبرین به دنبال استفاده ابزاری از زن برای تخریب، سقوط و نابودی انسان‌ها و ممانعت از رشد بشریت هستند در حالی که براساس قرآن کریم و معارف اسلامی، زن یک انسان متعالی و وسیله رشد جامعه است.

نکونام، با اشاره به جمله زیبا و جامع امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «از دامن زن، مرد به معراج می‎رود.» اضافه کرد: زن نه تنها مانع کمال نیست بلکه ابزار تکامل و رسیدن به کمالات بلند انسانی می‌باشد.

وی ادامه داد: متأسفانه دشمن در تلاش برای تهی کردن جامعه از فرهنگ فاطمی و ارزش‌های دینی، تبدیل منکرات به معروف و معروفات به منکر، ترویج ابتذال، فساد، بی حجابی، بی بند و باری، و شکستن مرز‌های عفت و حیا میان زن و مرد، به بهانه نشاط و شادابی است که باید با هوشیاری و حساسیت نسبت به حفظ فرهنگ اسلامی، جلوی این توطئه ایستاد.

نکونام تصریح کرد: تلاش و برنامه ریزی آمریکایی‎ها، اروپایی‎ها، غربی‎ها، مستکبرین و بی دین‌ها در این زمینه مایه تعجب نیست، اما اینکه در داخل کشور هم متأسفانه به این موضوع توجهی نمی‎شود و برخی با ارتزاق از سفره جمهوری اسلامی، خواسته یا ناخواسته آب به آسیاب دشمن می‎ریزند و تحت عناوین مختلف مانند آزادی و نشاط این مسائل را ترویج می‎دهند تعجب برانگیز است و به عنوان یک خطر، جامعه را تهدید می‎کند.

وی با یادآوری برخی وقایع اخیر در کشور و اینکه کسی با آهنگ و موسیقی مشروع مخالف نیست گفت: اما موسیقی مبتذل در قالب کنسرت و برخی تئاتر‌های خیابانی که با اختلاط و شادی زن و مرد همراه باشد نوعی ارزش شکنی است.

نکونام با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با مداحان درخصوص مسأله حجاب افزود: دخالت در حریم خصوصی و خانه‌های مردم جایز نیست، اما حکومت اسلامی نسبت به ظواهر جامعه اسلامی در ملا عام و محل‌های رفت و آمد مردم مسئولیت دارد و در این مکان‌ها نباید مظاهر منکر نمود داشته باشد.

خطیب جمعه شهرکرد در ادامه با انتقاد از برخی حرف‌های تحریک آمیز برخی مسئولان و رؤسای قوا اضافه کرد: مسئولان باید با خودداری از برخی حرف‌ها و مسائل حاشیه‎ای که عد‌ه‎ای را رودرروی هم قرار می‎دهد، به مسائل اصلی کشور، گره گشایی از امور و خدمت به مردم بپردازند و پاسخ گوی عملکرد خود باشند.

وی اظهار داشت: اکنون و در روز‌های پایانی سال، مسئولان در دولت، مجلس و همه دستگاه‌ها باید در مورد مسائلی از جمله وضع بیکاری، اقتصاد، معیشت، برجام، سرمایه گذاری در کشور، رونق بازار و ارزش پول ملی، به مردم گزارش دهند.

نکونام از مسئولان خواست نسبت به گره گشایی از مشکلات جامعه، تقویت ارزش‌های والای دینی و نگاه‌های قرآنی و راه شهدا و عمل به رهنمود‌های مقام معظم رهبری، توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به ۱۴ اسفند سالروز تأسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و «هفته احسان و نیکوکاری» گفت: همه باید با اهدای کمک‌های خود به این نهاد انقلابی، لبخند شادی را به نیازمندان جامعه هدیه کنند تا برکات الهی در زندگی‌ها جاری شود.

نکونام در پایان بر ضرورت حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و درختان به عنوان نعمت‌های خدادادی هم تأکید کرد و افزود: هر چه فضای سبز بیشتری در محیط زندگی وجود داشته باشد سبب ایجاد شادی و نشاط در روحیه مردم خواهد شد.

۱۸ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ۲۰ اسفند روز ملی راهیان نور و ۲۲ اسفند سالروز تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸ از دیگر موضوعات مطرح شده در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد بود.

انتهای پیام/ش

زن وسیله رشد جامعه و رسیدن به کمالات بلند انسانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار