امام جمعه اردکان گفت: راهیان نور یکی از سنت های حسنه انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمدکاظم حسینی پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه گفت: باید به فکر محاسبه اعمال و فراهم کردن توشه آخرت باشیم. نگاه به الگو‌هایی که در زندگی انتخاب می‌کنیم یکی از اموری است که می‌تواند در رعایت تقوا به انسان کمک کند.

وی با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و فرزند بزرگوارش حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به روایتی از حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) بر محبت و معرفت افزایی نسبت به جایگاه والای آن حضرت تأکید کرد.

امام جمعه موقت اردکان اظهار داشت: گاهی اوقات اسلام را به این نکته متهم می‌کنند که نگاه اسلام به زن تحقیرآمیز است. خداوند در آیات قرآن از دو زن اهل بهشت به عنوان مثال و الگو برای همه مردان و زنان مؤمن یاد می‌کند و در روایات هم آمده است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) سرور زنان اهل بهشت است آنگاه مقام و جایگاه آن حضرت معلوم می‌شود.

وی افزود: خداوند همچنین روش و زندگی پیامبر اسلام را به عنوان الگو معرفی کرده است و آن حضرت از دختر بزرگوار خود به عنوان پاره تن خود نام می‌برد. آیا پاره تن پیامبر می‌تواند الگو نباشد؟ پس حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیز در تمام ابعاد زندگی اسوه حسنه برای همگان است. امروز این الگو بودن آن حضرت در تمام عرصه‌های زندگی موجب شده است که مادران شهیدی در این جامعه حضور داشته باشند که تربیت شده مکتب اهل بیت هستند.

حجت الاسلام حسینی پور گفت: امروز دشمنان ما و برخی از غافلان داخلی تمام تلاش خود را بکار برده اند که این الگو‌ها را برای جوانان ما منحرف کنند و چیز‌های دیگر را بجای آن برای دختران و زنان ما به عنوان الگو قرا بدهند و زنان غربی را به اسم عدالت در جنسیت جایگزین الگو‌های اسلامی کنند.

وی افزود: عدالت خوب است، اما عدالت به معنای تساوی بین زن و مرد در همه ابعاد وجود ندارد. خداوند متعال خصوصیات و وظایفی را در زن قرار داده است که هیچ وقت مرد‌ها نمی‌توانند به آن وظایف عمل کنند. در زمینه مدیریت کانون خانواده و پرورش عاطفی فرزندان هیچ وقت مرد نمی‌تواند برای انجام این مسئولیت بزرگ جای زن را بگیرد.

خطیب جمعه اردکان با اشاره به سفر اخیر رئیس فیفا به تهران گفت: وی در کنفرانس خبری خود با موضوع عدالت و دسترسی برابر می‌گوید در سفرم به ایران اشتیاق فراوانی را به فوتبال دیدم، اما در این کشور قوانینی وجود دارد که مانع استفاده برابر همه از این فرصت می‌شود. اما با مسئولین ایران صحبت کردیم که وعده دادند این محدودیت‌ها را رفع کنند.

وی اظهار داشت: چه چیزی باعث می‌شود که دشمنان ما امیدوار بشوند؟ چه مسئولی سخنی گفته است که شخصی در مقام رئیس فیفا نه رئیس جمهور آمریکا بیاید این حرف را بزند؟ مسئولین باید پاسخگو باشند.

حجت الاسلام حسینی پور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مداحان اهل بیت گفت: ایشان فرمودند؛ کسانی که می‌خواهند به اسم عدالت جنسیتی زن‌ها را در جا‌هایی که اسلام ممنوع کرده به این بهانه وارد کنند این‌ها در حق جامعه زنان خیانت می‌کنند.

مسئولین ما بر ایستادگی در پای آرمان‌های اسلام و حفاظت از آن قسم خورده اند. آن‌ها حق ندارند چیزی بگویند که افرادی امیدوار بشوند و بتوانند نفوذ کنند.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها ضمن گرامیداشت روز راهیان نور گفت: به فرموده مقام معظم رهبری این دفاع مقدس چیزی نبوده که در مقطعی باشد و تمام بشود.

این گنجینه‌ای است که مردم و جوانان ما باید از این سرمایه عظیم استفاده ببرند. یکی از ظرفیت‌های آشنایی با این گنجینه و استفاده از آن همین راهیان نور است که به لطف خوادند تا به امروز هرسال پر برکت‌تر و با استقبال بیشتر مواجه شده است. این حرکت یکی از سنت‌های حسنه‌ای است که به برکت انقلاب برای مردم ما ایجاد شده است. ما باید پاسدار این سنت‌ها باشیم.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه اردکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.