مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در ارایه خدمات مسکن، اشتغال و ساماندهی مزار شهدا رتبه سوم کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالرضا فرجیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان بیان داشت:جوانان، شهدای جنگ تحمیلی را ندیده و درکی از دفاع مقدس ندارند اما امروز هزاران نفر داوطلب اعزام به سوریه و عراق برای مبارزه با داعش و تکفیری ها هستند.

وی افزود: استان خوزستان بالغ بر 23هزار شهید و 35 هزار جانباز دارد که 2هزار و 750 آزاده، یکهزار و 700 شهید حملات تروریستی، 68شهید مدافع حرم و 62 شهید طریق الحسین  را نیز دارد.

فرجیان تاکید کرد: تا دهه 70 شمسی بیش از 23 هزار پرونده خانواده شهید در اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان وجود داشت اما عوامل مختلفی نظیر گردو غبار و بدی آب و هوا، سبب مهاجرت این خانواده ها شد و هم اکنون 16هزار پرونده در این اداره کل وجود دارد.

وی گفت: اسفند، ماه شهدا است و بالغ بر 13 درصد شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافع حرم در ماه اسفند به شهادت رسیده اند.

فرجیان با بیان اینکه شعار امسال هفته شهدا و ایثارگران ' شهدا مظهر قدرت ایران است' افزود: یک هزار و 22 برنامه فرهنگی در این هفته توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان تدارک دیده شده است.

وی گفت: اعزام پیام آوران ایثار به مدارس برای روایتگری، نواختن زنگ نمادین شهدا در مدارس، کاشت نهال در سطح خوزستان به یاد شهدا، دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران در قالب طرح سپاس و برگزاری 220 یادمان شهدا و تجلیل از مادران و همسران شهدا با عنوان ' اسوه های صبر و مقاومت' از برنامه ها در این هفته انجام می شود .

 انتهای پیام/م

وجود مدافعان حرم نشات گرفته از جوشش خون شهدا است

برچسب ها: شهدا ، ایثارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.