امام‌جمعه چوار با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) الگوی تمام بشریت است گفت: اسلام ، زن را به عنوان عنصری پر تحرک در بطن جامعه می‌داند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ایلام; حجت‌الاسلام شهاب‌الدین میهن‌پرست در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  شهر چوار اظهار کرد:در نظام جمهوری اسلامی به زن و جایگاه و منزلت او نگاه کرده و با الگو قرار دادن شخصیت حضرت زهرا (س) به‌عنوان الگوی کامل زن مسلمان، به زنان جامعه اسلامی در عین اعطای حقوق اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به‌عنوان افراد جامعه، شأن و منزلت اجتماعی و خانوادگی ارزشمند والایی بخشیده است.

وی، افزود: با نگاه به مجموعه آموزه‌های اسلامی در خصوص زنان، می‌توان دریافت که اسلام با  بیان ارزش واقعی زن و خانواده و اثر وجودی آن‌ها و حفظ کرامت و حقوق خانواده و زن، با تمامی تفکرات ناصواب و فرهنگ جاهلانه در خصوص زن و خانواده مبارزه نموده و خانواده را میدانی برای تجلی استعدادها، توانمندی‌های و عواطف و احساسات زن قرار داده است.

امام‌جمعه چوار بیان کرد: الگوی زن مسلمان ما حضرت فاطمه زهرا (س) است که زمانی رسول خدا (ص) در تقسیم‌کار میان اعضای خانواده حضرت علی (ع)، کار منزل را به زهرا (س) و کار بیرون را به حضرت علی (ع) سپردند، حضرت زهرا (س) با خوشحالی تمام فرمودند که فقط خدا می‌داند که من از این‌که رسول خدا (ص) کار مردانه را از دوشم من برداشتند چقدر خوشحالم.

حجت‌الاسلام میهن‌پرست، در ادامه با اشاره به کارکردها و ظرفیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در جامعه امروز، تصریح کرد: جایگاه و اهمیت مساجد در جامعه امروز، به‌عنوان کانون‌های فکری، دینی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است.

امام‌جمعه شهر چوار گفت: در ادامه سؤالات هفته قبل از پتروشیمی چوار باید عرض کنم که در کانال‌های خبری عکسی از چارت مدیران پتروشیمی درج گردیده که جای بسی تأمل دارد که 95 درصد پست‌های یک مجموعه در استان، غیربومی و پروازی باشند.

وی افزود: مگر از زمین، امکانات و اعتبارات استان برای این پروژه استفاده نگردیده است که امروز شاهد چنین اجحافی در حق نیروهای استان هستیم، مگر از آب، برق، گاز و جاده‌ها، راه‌ها، معافیت‌های مالیاتی و گمرکی استفاده‌نشده است؟ امیدواریم هر چه سریع‌تر برای مردم شفاف‌سازی نمایند.

 انتهای پیام/ع

ارزش واقعی زن در اسلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.