با وجود تلاش‌هایی عربستان برای نزدیک شدن به رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر این رژیم با دستیابی ریاض به فناوری آمریکایی تولید انرژی هسته‌ای مخالفت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الاخبار چاپ لبنان در پایگاه اینترنتی خود نوشت نتانیاهو با دستیابی ریاض به «فناوری آمریکایی تولید انرژی هسته‌ای» مخالفت کرد. 

در گزارش این روزنامه در این‌باره آمده است: با وجود تلاش‌هایی که ریاض و تل‌آویو برای نزدیک شدن به یکدیگر کردند، این امر مانع از این نشد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، با دستیابی عربستان به «فناوری آمریکایی برای تولید انرژی هسته‌ای» مخالفت نکند.

خبرگزاری «بلومبرگ» اعلام کرد هشدار نتانیاهو در سفرش به واشنگتن در نشست کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا پشت در‌های بسته مطرح شد.

برخی از اعضا این کمیته گفتند نخست وزیر اسرائیل مخالفتش را با هر نوع توافقی که به عربستان سعودی اجازه غنی‌سازی اورانیوم و فرآوری پلوتونیوم را می‌دهد، ابراز کرد. باب کورکر رئیس کمیته گفت: «قطعا نتانیاهو با این مخالف است».

این در حالی است که دولت آمریکا تلاش می‌کند ریاض را برای امضا قرار داد با شرکت‌های آمریکایی برای ساخت دو نیروگاه هسته‌ای متقاعد کند. عربستان سعودی طرحی برای ساخت شانزده نیروگاه هسته‌ای به ارزش بیش از هشتاد میلیارد دلار دارد.


انتهای پیام/

مخالفت نتانیاهو با دستیابی عربستان به انرژی هسته‌ای با فناوری آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار