امام جمعه موقت تهران گفت: کسانی که دقت در عزل و نصب‌ها ندارند، علائم نفاق در آن‌ها وجود دارد.

حضرت فاطمه زهرا الگوی همه انسان‌هایی است که عطش آدم شدن دارندبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیت‌الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های امروز ۱۸ اسفندماه نماز جمعه تهران، با بیان اینکه حضرت زهرا (س) اسوه همسرداری، قهرمان میدان نیایش و عبادت، پهلوان میدان صبر، بزرگ انسانِ کار و تلاش برای گرم کردن زندگی، بزرگ عنصرِ زهد و ایثار و بزرگ پرچمدارِ جنگ نرم و مقابله با نفاق است، اظهار کرد: ماموریت حضرت صدیقه طاهره (س)، تجلی عبودیت محض است؛ ایشان بانوی آزاده‌ای است که تمام وجودش ذوب در ذات احدیت است.

آیت‌الله صدیقی گفت: حضرت صدیقه طاهره(س) حکومت ساز،‌ نفاق ستیز،‌ افشاگر چهره‌های نفوذی‌ها بوده‌اند و ایشان تا ظهور امام زمان(عج) در این صحنه‌ها حضور معنوی دارد و به منزله تابلو و پرچمدار هستند.

وی ادامه داد: حضرت زهرا انسان کامل و اسم اعظم است. حضرت فاطمه زهرا الگوی همه انسان‌هایی است که عطش آدم شدن دارند، ایشان معلم خداست و صاحب مصحف است و همه اخبار غیب را می داند که خدا به او ارائه کرده است. ایشان بعد از رسول الله، یک امت است.

آیت‌الله صدیقی اظهار کرد: همه انسان‌های موحد فرزندان حضرت فاطمه زهرا(س) هستند، ایشان ام‌الکتاب و ام‌ابیها بوده و سلام او در طول تاریخ برای همه ما گوارا و مبارک است.

وی گفت: زنانی که با حجاب هستند و اصالت دارند مایه گرمی کانون خانواده هستند و دامانشان شهید پرور،‌دانشمند پرور و مدیر پرور است، آنها دوشادوش مردان در عرصه‌های سیاسی و انقلابی همانند حضرت فاطمه زهرا(س) ایفای نقش می‌کنند و در محراب عبادت به مقام عرفان می‌رسند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما به بانوان کشورمان مباهات می کنیم و به آنها عرض می کنیم بعد از مقام ربوبیت که از شئون آن مقام نبوت هم می‌باشد، مقام «مادری» قرار دارد، عنوان کرد: انسان هر اندازه مقام و موقعیت پیدا می کند باید بداند پدر و مادر بالاتر از اوست. مادر در اسلام دارای چایگاه بسیار خاصی است.

وی با اشاره به مسئله حجاب اضافه کرد: مدت‌ها زنان شرقی را فریفتند که زنان غربی آزاد هستند، در حالی که امروز از زبان مسئولان در کشورهای دست اول اروپایی می‌بینید زنانی که صاحب سمت هستند از خشونت جنسی و غیر جنسی مردان در ادوار گذشته می‌نالند.

امام جمعه موقت تهران افزود: زنان غربی هیچ جایگاهی از هویت انسانی برای خودشات احراز نمی‌کنند و احساس حقارت دارند، آنها در برابر خشونت مردان ترسو هستند و ابتکار عمل ندارند.

آیت‌الله صدیقی در ادامه با بیان اینکه مسئولیت‌های سیاسی و مناصب حکومتی در راس امانتداری ها قرار دارد، گفت: امانت باید به اهل آن سپرده شود؛ کسانی که دقت در عزل و نصب‌ها ندارند و اشخاص بی کفایت را بر مسند امور می‌نشانند، علائم نفاق در آن‌ها وجود دارد. فردی که از تعهدات خودش تخطی کند «منافق» است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: کسی که زبانش به دروغ آشناست و امانت‌های اجتماعی،‌ سیاسی و فردی را عهده‌دار می‌شود، توجهی به لوازم آن مسئولیت ندارد و یا دستش باز است افراد خائن را در سمت‌ها می‌گمارد زیرا آنها از اقوامش و یا جزء جریانش هستند، منافق است. آیا آن فرد فکر نمی‌کند که ممکن است با سرنوشت کشور بازی کند و یا اعتمادی به قراردادهایی که با کشورهای خارجی منعقد می‌کنند هست یا نه؟

آیت‌الله صدیقی متذکر شد: امانت باید به اهلش سپرده شود و اگر هر کس مال،‌ منزل و یا‌ سری به امانت دارد باید امین باشد،‌ خائن نباشد چرا که خداوند خائنان را دوست ندارد.

وی تاکید کرد: بر حسب روایت،‌ مسئله ولایت،‌ حکومت و منسب‌های حکومتی مورد توجه است، کسانی که صلاحیت لازم را ندارند و  به سرنوشت کشور مسلط می‌شود، علامتی از نفاق دارند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه زن غربی امروز هیچ جایگاهی از هویت انسانی برای خودش احراز نمی کند، تصریح کرد: هفته پیش خبری آمد که نخست وزیر انگلیس وزیر تنهایی به کابینه معرفی کرده؛ آمارها نشان می‌دهد از جمعیت 54 میلیونی انگلیس، 9 میلیون تنها زندگی می کنند؛ نه همسری و نه مونسی؛ این افراد برای آنکه سفره دل را پیش کسی باز کنند نزد پزشک می روند و پول می دهند تا بتوانند حرف‌هایشان را برای یک نفر بیان کنند.

وی یادآور شد: در کشورهای غربی ازدواج با حیوانات در حال مرسوم شدن است، برخی رسانه‌ها تصاویر چنین مسائلی را منتشر کردند، تصاویری که نشان می‌دهند لباس عروس یه تن سگ پوشاندند و یا اینکه با هم جنسانشان ازدواج کردند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: رشد جمعیت در دنیای غرب منفی است و اگر آنها همین روند را در پیش بگیرند در آینده‌ بساط بشریت برچیده می‌شود. 

آیت‌الله صدیقی بیان کرد: کسانی که دل در گرو حضرت زهرا(س) دارند، باید مسئله ازدواج را جدی بگیرند و موانع آن را رفع کنند تا نسل کثیر داشته باشند، اما غربی‌های که چنین اعتقادی ندارند باید در حد حیوان و سگ تنزل و با آنها زندگی کنند.

وی گفت: دنیا همه امکانات فرهنگی‌اش را به کار گرفته تا در خانواده ایرانی رخنه و سلول اولیه جامعه را تضعیف و بیمار کند، البته در این زمینه اقدامات گسترده‌ای انجام دادند، اما خوشبختانه در هیچ زمینه‌ای حتی حجاب موفق نبودند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: مسئله بی حجابی برای ایران تحمیل است و حجاب برای بانوی اسلامی ،‌کرامت، صیانت،‌عزت،‌سنگر و دژ مستحکم به شمار می‌آید که نشانه استقلال و هویت دینی و اصالت ملی است، بنابراین ما به حجاب بانوانمان افتخار می‌کنیم و نسبت به بی حجابی تحمیلی از عمق جان نفرت می‌ورزیم.

آیت‌الله صدیقی متذکر شد: ملت ایران تا کنون امتحان خود را پس داده و اکنون که شهدای زیادی تقدیم کرده است، زیر بار تحمیل بی‌حجابی و بد حجابی نخواهد رفت.

وی ادامه داد: به برخی از مسئولان تذکر می‌دهم مجالسی که در تراز انقلاب و شهدایمان نبوده برگزار شده است، در تهران گرچه مسئولان نسبت به برگزاری چنین مراسمی عذرخواهی کردند، اما باید مواظبت کنند و کار را به دست کسانی ندهند که بعدا مجبور به عذرخواهی شوند.

آیت‌الله صدیقی اظهار کرد: همه مسئولان باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند و به همین منظور به جای ایجاد شبهه و فرافکنی، خانواده‌ها را تحکیم کنند و اجازه ندهند بنای مستحکم خانواده از هم بپاشد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران یادآور شد: در 14 اسفند ماه مسئله بنی‌صدر فراری مطرح می‌شود که این موضوع یکی از عبرت‌های انقلاب به شمار می‌آید.

وی بیان کرد: بنی‌صدر سر سفره امامت، ولایت و خون شهدا آمد، بالاخره او رأی مردم را جلب کرد، اما باید بدانیم تنها رأی آوردن ملاک نیست زیرا نمونه‌های آن در این کشور بسیار مشاهده شده است.

آیت‌الله صدیقی تصریح کرد: بنی‌صدر به محض اینکه سکان کشور را بر عهده گرفت و فرماندهی کل قوا به او سپرده شد، طغیان کرد و خود را از بدنه مردم انقلابی، حزب الله و شهادت طلب جدا کرد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران اظهار کرد: مشتی غرب‌گرا اطراف بنی‌صدر را گرفتند و برای او سوت و کف زدند و او نیز برای راضی کردن آنها نسبت به مردم که در همه خطرات خط شکن بودند و جوانانشان را برای کشور داده بودند، بی‌اعتنا شد.

وی اضافه کرد: ولایت در اسلام مظهر جمهوریت و دیانت است در این راستا ولی فقیه بلندگوی مردم به شمار می‌آید و حامی مستضعفان و دلسوز توده‌های نیازمند حمایت است.

آیت‌الله صدیقی متذکر شد: مسئله ولایت مردمی بودن و متدین بودن است، لذا کسی که از ولایت جدا می‌شود مردمی و متدین نیست.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: مسئولان باید گاهی با خدا خلوت کنند و ببینند عوض نشده باشند، کجا بودند و اکنون کجا هستند چه کسانی در کنار آنها بودند و در حال حاضر با چه کسانی کار می‌کنند.

وی بیان کرد: مسئولان اگر محاسبه‌ای نداشته باشند گرفتار سرنوشت بنی‌صدر می‌شویم که جزو افسانه‌های تاریخ شد. روزی اطراف او خیلی شلوغ بود و برو و بیا داشت، اما امروز هیچ جایگاهی ندارد.

آیت‌الله صدیقی با اشاره به ایام پایان سال مراسم چهارشنبه سوری گفت: اسلام هرگز با سنت‌های ملی مقابله نکرده در عین حال تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران ادامه داد: دشمن در دی ماه شورش به پا کرد و قصد داشت برای بهمن و اسفند ماه نقشه بکشد، اما نظر امام زمان به مردم و رهبری بی‌نظیر مقام معظم رهبری که در دنیا مانند آن وجود ندارد، شیرازه را حفظ و بصیرت‌ها را تقویت کرد.

وی اظهار کرد: مسئولان باید مانند مردم زیر پرچم ولایت به خود ببالند و از رهبری که خودیتی ندارد و همه زندگی‌اش دینش است درس بگیرند.

آیت‌الله صدیقی اضافه کرد: در روز چهارشنبه سوری نباید امنیت روانی جامعه را بر هم بریزد و هم اینکه در جریان این گونه مراسم جان جوان‌هایی به خطر می‌افتد، لذا صدا و سیما باید اقداماتی انجام دهد که شاهد چنین حوادثی نباشیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به ایران گفت: نماینده فرانسه با مواضع معاندانه به نظام و دفاع موشکی‌مان به ایران آمد و جواب‌های مناسبی هم دریافت کرد، اما اینکه دلال آمریکا شود و به ما بگوید در منطقه باید از ما اجازه بگیرید مقام معظم رهبری حکیمانه فرمودند منطقه به شما چه ربطی دارد؟

وی اضافه کرد: حضور آمریکا در هر مسئله‌ای فتنه‌گرانه بوده، اما اینکه این کشور در منطقه حضور داشته باشد و ما با همسایگان‌مان ارتباط نداشته باشیم همان طور که تاکنون به احدی اجازه دخالت نداده‌ایم از این بعد هم به هیچ قدرتی اجازه این فضولی‌ها را نمی‌دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۸
در انتظار بررسی: ۱۵
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
من 6 فرزند دارم ای کاش مسئولان حجاب را اجباری می کرد
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۰۳:۰۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر منافق.
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۰۲:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
بسمه تعالی
الگوی ما مادرمان صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیه است
Iran (Islamic Republic of)
سمیع
۰۲:۲۹ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
بسمه تعالی
الگوی ما مادرمان صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیه است
Germany
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
همه باید به قوانین و عرف جامعه احترام بذاریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
خداییش قشنگ گفتن .درود بر صدیقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
من عاشق حجاب خودم هستم چون همیشه حجابم را رعایت میکنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
خداییش قشنگ گفتن .درود بر صدیقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب جزی از ارکان و فضیلت زن محسوب میشه .
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب بسیار خوب وعالی است من عاشق حجاب هستم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۳۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب بسیار خوب وعالی است من عاشق حجاب هستم
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
جناب صدیقی درست و به جا گفته اند "هرکس از تعهدات خود تخطی کند منافق است"
Iran (Islamic Republic of)
عیسی
۱۸:۳۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب دختران و زنان تاج بندگی آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
ﭼﺎﺩﺭﻋﺸﻘﻪ ﺁﺭاﻣﺸﻪ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
منم حجاب دارم خیلی زیبا میشم با حجاب خوب .
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
# من حجاب رادوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
سمیه
۱۷:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
من حجابم رو دوست دارم چون خدارودوست دارم وهرچی هم خداوند بگه حتما خیری درش هست
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۲:۵۵ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
رحمت وبرکات خداوند بر باحجابها بهشت زیر سایه با جابهاست
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۷:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
# من حجاب رادوست دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
خداکنه دشمنان اسلام ومسلمین هرچه زودتر نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۶ ۱۹ اسفند ۱۳۹۶
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب زینت زن است .من عاشق حجابم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
حجاب زینت زن است .من عاشق حجابم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
صحیح است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
درود بر آیت‌الله کاظم صدیقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر منافقین
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۴:۰۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
احسنت آقای صدیقی . حرف حق جواب نداره، کسانی که با سرنوشت مردم و این کشور بازی میکنن منافق هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
احسنت، آقای صدیقی، کسانی که با سرنوشت این کشور بازی می کنند منافق هستند، خدا ازشون نگذره.
آخرین اخبار