رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ضمن تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه گفت: قدرت مسئولان کشور از خون شهدا نشات گرفته است.

قدرت امروز کشور، نشات گرفته از خون شهدا استبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد علی شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران گفت: شهید مقامی است که قرآن می گوید به آن مرده نگویید، آنها زنده اند و نزد خدا روزی می خورند.

وی ادامه داد: قرآن می گوید کسانی که برای دین، عقیده و حفظ ایمانشان ایمان آوردند و با مال و جانشان جهاد کردند، مقام بالایی نزد خدا دارند و آنها سعادتمند و رستگار هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: جامعه ای که فرهنگ شهادت، ایثار و مقاومت درآن حاکم است، بدانید در مقابل هر نیرویی قرار بگیرد که تا دندان هم مسلح و پول های زیادی در اختیارش باشد ، پیروز است و این فرهنگ، جامعه را سعادتمند می‌کند.

شهیدی با اشاره به مقاومت رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس تصریح کرد: بعد از 8 سال دفاع مقدس، با اسلحه ایمان و شهادت دشمنان را شکست دادیم و پیروزی از آن انقلابیون و مردم ما شد.

وی افزود: امام راحل درباره شهدا می فرمایند که بالاترین چیزی که شهدا می دهند جانشان است و ایثارگرانی که اعضای جانشان را در کف دست می گیرند و برای مبارزه با دشمن می جنگند، پیروز واقعی هستند.

شهیدی گفت: مقام معظم رهبری هم مرتبا در این زمینه تاکید دارند که باید فرهنگ شهادت حفظ شود، چراکه این فرهنگ نشات گرفته از فرهنگ عاشوراست، لذا باید بکوشیم تا این فرهنگ را حفظ کنیم. همچنین باید راهی که شهدا در برابر پای مردم گذاشتند، ادامه دهیم تا کشور بماند و سعادتمند باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: ما تا ابد مدیون شهدا هستیم و باید نسبت به آنها ادای دین کنیم، خواسته شهدا ادامه همین فرهنگ شهادت، است لذا ما باید آن را حفظ و نهادینه کنیم، همانگونه که مقام معظم رهبری هم همواره تاکید دارند که فرهنگ مقاومت ، ایثار و شهادت در جامعه نهادینه شود.

شهیدی در پایان افزود: باید این فرهنگ را با معانی و مفاهیمش از طریق مدارس، دانشگاه ها و ائمه جمعه به نسل جوان و نسل آینده منتقل کنیم و در خانواده ها هم به شکل گفتمان این فرهنگ را ترویج دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
درودبر شهیدی
آخرین اخبار