رئیس‌جمهور آمریکا وضع تعرفه گمرکی ۲۵ درصدی بر فولاد و ۱۰ درصدی بر آلومینیوم را امضا کرد.

ترامپ وضع تعرفه گمرکی بر آلومینیوم و فولاد را امضا کردبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ -- رئیس جمهور آمریکا -- وضع تعرفه گمرکی بر واردات آلومینیوم و فولاد را امضا کرد.

بر این اساس، ترامپ اعلام کرد تعرفه واردات برای فولاد 25 درصد و برای آلومینیوم 10 درصد خواهد بود. این تعرفه‌ها از 15 روز دیگر آغاز می‌شود.

رییس‌جمهور آمریکا در مراسم امضای قانون تعرفه‌های جدید این کشور بر واردت فولاد و آلومینیوم که با حضور مقامات و تعدادی از کارگران صنعت فولاد این کشور برگزار شد، گفت: ما باید از صنایع تولید فولاد و آلومینیوم خود محافظت کنیم و در عین حال انعطاف بالا و همکاری خود را با کسانی که واقعا در عرصه تجاری و نظامی دوست ما هستند نشان دهیم.

وی با بیان اینکه داشتن صنعت فولاد و آلومینیوم قوی برای امنیت ملی آمریکا حیاتی است افزود: فولاد مهم است، اگر فولاد نداشته باشیم کشوری نداریم.

وی ادامه داد این بخش از صنعت ما سالهای سال و در حقیقت، ده‌ها سال از ناحیه تجارت خارجی ناعادلانه هدف قرار گرفته که این امر باعث بسته شدن کارخانه‌ها، بیکاری میلیون‌ها کارگر و نابودی کامل جامعه شده است.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به مذاکرات کشورش با چین گفت: نمی دانم آیا نتیجه‌ای از این مذاکرات حاصل می‌شود یا نه. ما مجبور هستیم نسبت به کشورهای دوست انعطاف‌پذیری داشته باشیم. تولیدات داخلی آمریکا مشمول مالیات نمی‌شوند.

وی از شرکت‌های خارجی خواست تا در آمریکا کارخانه بسازند. دونالد ترامپ همچنین دستیابی به توافق بر سر پیمان تجارت آزاد با کانادا و مکزیک - نفتا - را امکان پذیر دانست و گفت احساسم این است که در این مورد توافقی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ترامپ برای واردات فولاد و آلومینیوم به آمریکا تعرفه گمرکی وضع کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
مردم دنيا چه گناهي كردن هنوز از كابوس هسته اي كره شمالي راحت نشدن گرفتار جنگ تجاري آمريكا بشن . اي لعنت بر پدر و مادر هر چي آمريكاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
اين نادان نميفهمه جنگ تجاري مساوي جنگ نظاميه
Germany
عقیل
۰۱:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
خدا میخاست همچین نادانی رییس جمهور آمریکا بشه
آخرین اخبار