تراز منفی مبادلات ‏تجاری کالا و خدمات ‏آمریکا با بقیه ‏جهان‏ در ماه ژانویه به حدی افزایش یافته است که چنین افزایشی از ۹ سال پیش تاکنون سابقه نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه،  بر اساس گزارشی که وزارت بازرگانی آمریکا منتشر کرد تراز منفی مبادلات ‏تجاری کالا و خدمات ‏این کشور با بقیه ‏جهان‏ در ماه ژانویه به حدی افزایش یافته است که چنین افزایشی از بیش از ۹ سال پیش تاکنون سابقه نداشته است. بیشتر کسری تراز تجاری آمریکا در ماه ژانویه با چین بوده است.

این تراز که همیشه در آمریکا به طور مزمن با کسری مواجه بوده است در ماه ژانویه با پنج درصد افزایش به ۵۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار رسیده است. این میزان خیلی بیشتر از رقمی بود که کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی پیش بینی کرده بودند. از اکتبر سال ۲۰۰۸ تاکنون سابقه نداشته است که کسری تراز تجاری آمریکا با بقیه جهان تا این اندازه افزایش داشته باشد.

کارشناسان می‌گویند اعلام این خبر که کسری تجاری آمریکا ظرف تنها یک ماه تا این اندازه افزایش یافته است دونالد ترامپ‏، رئیس جمهور آمریکا را در اجرای سیاست‌های حمایت گرایی اقتصادی، حمایت از ‏‏صنایع و تولیدات داخلی ‏از ‏طریق ‏افزایش تعرفه‌های گمرکی ‏بر ‏کالا و خدمات ‏وارداتی به منظور افزایش صادرات و رشد اقتصادی بیشتر مجاب خواهد کرد.

دونالد ترامپ‏ اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا در داد و ستدهایش با اقتصاد‌های مهم جهان به ویژه چین دارای کسری تراز تجاری شدید است در نظر دارد سیاست‌های حمایت‌گرایانه در عرصه‌های بازرگانی و اقتصادی را به اجرا در آورد.

او به تازگی در همین راستا اعلام کرد در نظر دارد تعرفه‌های گمرکی واردات فولاد و آلومینیم را به آمریکا افزایش دهد. این اقدام ترامپ باعث شد اصلی‌ترین مشاور اقتصادی‌اش استعفا کند.

انتهای پیام/

کسری تراز تجاری آمریکا به بالاترین حد رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار