رئیس مجمع خیرین سلامت از کمک پنج هزار میلیاردی خیران در حوزه سلامت خبر داد.

کمک ۵ هزار میلیارد خیران به حوزه سلامت/ مشکلات جدی بیمارستان‌ها به دلیل بدهی بیمه‌ها به مراکز درمانیشهریاری رئیس مجمع خیرین سلامت در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اظهار کرد: خیران نقش پررنگی در حوزه بهداشت، درمان و تجهیز امکانات بیمارستانی دارند و منابع مالی زیادی را هم در همین راستا هزینه کرده‌اند.

وی ادامه داد: سال گذشته خیرین مجمع سلامت نزدیک به پنج هزار و 500 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان هزینه‌ کرده‌اند و امروزه خوشبختانه بیش از هزار تشکل در حوزه‌های مختلف سلامت مشغول به فعالیت هستند و کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده اند.

تعداد زیادی از بیمارستان ها به وسیله خیرین اداره می‌شوند

شهریاری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از بیمارستان ها به وسیله خیرین اداره می‌شوند، بیان کرد: همه دولت‌ها در همه جای دنیا از پس هزینه‌های درمان برنمی آیند و مردم باید در این زمینه‌ها کمک و یاری کنند.

وی تاکید کرد: بودجه حوزه سلامت در حال پرداخت است، اما به نظر من کافی نیست و دولت نتوانسته آن سهمی که مجلس تایید کرده است به دلیل کمبود منابع مالی در اختیار وزارت بهداشت بگذارد؛ در همین راستا بیمه‌ها هم نتوانسته به وظیفه خود عمل کنند؛ به همین دلیل بیمارستان ها در پرداخت‌ها دچار مشکلات جدی شده اند و اجازه چاپ اوراق نیز برای سال 97 است.

رئیس مجمع خیرین سلامت یادآور شد: در سال آینده قطعا کسری داریم و اگر تیم اقتصادی دولت کمک نکند در حوزه سلامت مشکلات جدی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار