مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری طرح قرآنی با قرآن در زلال اعتکاف در ۴۰ مسجد این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حجت‌الاسلام علی شکری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری طرح قرآنی با قرآن در زلال اعتکاف در ۴۰ مسجد این استان هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد و گفت : این طرح برای چهارمین سال متوالی در آیین اعتکاف ایام البیض ماه رجب اجرا می‌شود.

وی افزود: بر اساس این طرح سازمان تبلیغات اسلامی با استفاده از ظرفیت عظیم معتکفان و شرکت‌کنندگان در این مراسم معنوی و با طراحی برنامه‌های قرآنی متناسب با این ایام، نسبت به فراهم آوردن انس با قرآن شرکت‌کنندگان معتکف اقدام می‌کند که در استان سمنان نیز این امر به میزبانی ۴۰ مسجد صورت خواهد گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در طرح با قرآن در زلال اعتکاف برنامه‌های تصحیح تلفظ حروف، اعراب حمد و سوره و اذکار معتکفان، انجام برنامه ترتیل خوانی و اجرای کرسی تلاوت اذان گویی متناسب با مدت‌زمان اعتکاف و اجرای مسابقات فرهنگی قرآنی، برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان بابیان اینکه در مراسم اعتکاف سال ۹۶ تعداد دو هزار و ۵۰۰ نفر در طرح با قرآن در زلال اعتکاف شرکت داشتند تصریح کرد : مراسم معنوی اعتکاف سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب ( ۱۱تا ۱۳) فروردین ۹۷ در ۴۰ مسجد استان سمنان برگزار می‌شود که امیدواریم تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح قرآنی بیشتر از سال قبل باشد.

شکری با اشاره به استقبال معتکفان در سال گذشته از مسابقه قرآنی با قرآن در زلال اعتکاف افزود : در سال ۹۵ برای اولین بار، مسابقه قرآنی با قرآن در زلال اعتکاف با موضوع ترجمه و مفاهیم سوره‌های دَهر و حُجرات و متن و ترجمه خطبه متقین نهج‌البلاغه معروف به خطبه همام اجرا و مورد استقبال خوب مردم قرار گرفت.

انتهای پیام / ه

جزئیات طرح قرآنی با قرآن در زلال اعتکاف در مساجد استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار