مراسم تجلیل از خادمان اعتکاف در مهدیشهر برگزار و طی آن ۲۰ نفر از خادمان ستاد اعتکاف این شهرستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ حجت الاسلام محمد بارانی امام جمعه مهدیشهر گفت : توفیق شرکت در این مراسم همه‌ساله نصیب عده زیادی از افراد می‌شود اما خدمت به معتکفان خود توفیقی است که نصیب هرکسی نخواهد شد لیکن باید فرصت خدمت‌رسانی به بندگان مخلص خدا را قدر دانست.

حجت الاسلام محمد بارانی با بیان اینکه استقبال جوانان و نوجوانان از این مراسم شکوهمندانه بود و فضای مساجد با حضور پرشور جوانان در اعتکاف تغییر کرد، افزود : معایب و نواقص در اجرای برخی برنامه‌های اعتکاف باید در سال آینده شناسایی و جبران شود تا هرسال این مراسم با رضایتمندی از سوی معتکفان به پایان رسد.

وی برگزاری ادعیه روزانه و اجرای اعمال مربوط به مراسم اعتکاف را از مهم‌ترین برنامه‌های مساجد در این شهرستان عنوان کرد و ادامه داد : برگزاری حلقه‌های صالحین در رده‌های سنی مختلف، توزیع بروشورهای فرهنگی، اعزام مبلغ و سخنرانان مذهبی، برگزاری جلسات مشاوره‌ای از دیگر برنامه‌های مراسم اعتکاف در مهدی‌شهر بود.

امام جمعه مهدیشهر در بخش دیگری از سخنان خود و درباره ویژگی خاص اعتکاف، تصریح کرد : سه روز کامل عبادت و بندگی خالصانه خدا مهم‌ترین محوریت برگزاری مراسم اعتکاف است و معتکفان به چیزی جز عبادت فکر نمی‌کنند.

حجت الاسلام مصطفی تقوی رئیس تبلیغات اسلامی مهدیشهر نیز در این مراسم و در سخنانی کوتاه، گفت: هدف از برگزاری این همایش، تجلیل از افرادی است که ساعت ها برای مهیا ساختن زمینه اعتکاف و عبادت جوانان این شهرستان تلاش کردند.

در پایان این مراسم از ۲۰ خادم اعتکاف خواهر و برادر که مسئولیت برنامه ریزی، ساماندهی وثبت نام ۹۱۰ نفر معتکف را در هشت مسجد مهدیشهر داشتند تقدیر شد.

انتهای پیام / ذ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.