دستیار سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن آماده است بر سر تعیین تاریخ جدید و مکان برگزاری دور دیگری از مذاکرات راهبردی با روسیه به توافق برسد.

سرانجام مذاکرات راهبردی میان آمریکا و روسیه به کجا خواهد رسید؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «توماس شانون»، دستیار سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد آمریکا آماده است تا بر سر تعیین تاریخ جدید و مکان برگزاری دور دیگری از مذاکرات راهبردی با روسیه و شیوه های برطرف شدن مشکلات در مناسبات دوجانبه با مسکو به توافق برسد.

توماس شانون تاکید کرد آمریکا منتظر پیشنهادات مسکو در این زمینه است.

وی افزود ما از اینکه نتوانستیم در مذاکرات قبلی در وین به توافقی دست پیدا کنیم مایوس و ناراحت هستیم. ولی در عین حال آمادگی خود را برای تعیین تاریخ جدید مذاکرات راهبردی با طرف روسی اعلام می کنیم و منتظر پاسخ مسکو باقی می مانیم.

شانون گفت: «ما منتظر پاسخ سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه هستیم. دستور کار مذاکرات مانند همیشه خواهد بود.

آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا پیشتر اعلام کرده بود در پی اقدام واشنگتن مبنی بر توقف مذاکرات و رایزنی های دوجانبه با مسکو بر سر مسئله امنیت در فضای سایبری، روسیه برگزاری دور جدیدی از مذاکرات درباره ثبات راهبردی با آمریکا را غیرممکن می داند.

این گفتگوها قرار بود اواخر فوریه در ژنو برگزار شود ولی به علت کارشکنی های دولت آمریکا انجام نشد و مسکو تحت چنین شرایطی برگزاری مذاکرات راهبردی با آمریکا را که قرار بود طی روزهای ششم و هفتم مارس در وین برگزار شود غیرممکن خواند و آن را به تعویق انداخت. ریابکوف و شانون ریاست مذاکرات راهبردی میان آمریکا و روسیه را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار