ورزشگاه لوژنیکی روسیه از سوی کارشناسان به عنوان بهترین ورزشگاه سال ۲۰۱۷ جهان انتخاب شد.

به گزراش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛بنابر اعلام خبرگزاری تاس روسیه و به نقل از سایت STADIUMDB، کارشناسان بین المللی ورزشگاه لوژنیکی مسکو را به عنوان بهترین ورزشگاه سال 2017 جهان انتخاب کردند.

لوژنیکی مسکو که یکی از 12 ورزشگاه میزبان جام جهانی 2018 روسیه است، میزبان دیدارهای افتتاحیه و فینال این مسابقات معتبر خواهد بود.
 سایت STADIUMDB که تخصص آن ارزیابی ورزشگاه های فوتبال سراسر جهان است در اطلاعیه خود نوشت: " واقعا خرسندیم که اعلام کنیم استادیوم ملی روسیه و میزبان دیدار افتتاحیه و نهایی جام جهانی فوتبال در سال جاری، ورزشگاه سال شده است."
این ورزشگاه یکی از سه ورزشگاهی بود که توانست از تمام اعضای هیئت داوری 100 درصد امتیاز را دریافت کند و تنها نامزدی بود که توانست در همه بخش های مختلف 75 درصد امتیاز را کسب کند.


بهترین استادیوم توسط کمیسیون ویژه ای  شامل هیئتی متشکل از کارشناسان معماری انتخاب شده است که مستقل از آرای عمومی رای می دهند. بهترین ورزشگاه های جهان بر اساس سه معیار نوآوری، معماری و عملکرد مورد ارزیابی قرار می گیرند .
در این نظر سنجی ورزشگاه‌های  یو آرنا فرانسه و مرسدس بنز آمریکا در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.


ورزشگاه لوژنیکی بیش از نیم قرن پیش در پایتخت روسیه ساخته شده است و از سال 2013 کار بازسازی آن شروع شد. گنجایش این ورزشگاه 81000 نفر است.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار