برای اولین بار در تاریخ جام جهانی فوتبال دیدار فینال رقابت های جام جهانی ،روی زمین فوتبالی که چمن آن ترکیبی از چمن طبیعی و مصنوعی است انجام می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت انگلیسی SIS Pitches برنده قرارداد ساخت زمین چمن برای ورزشگاه لوژنیکی مسکو، محل برگزاری دیدار فینال جام جهانی 2018 شده است و این به آن معنی است که برای اولین بار در تاریخ جام جهانی، دیدار فینال جام جهانی روسیه در زمین چمنی مرکب از چمن طبیعی و مصنوعی انجام خواهد شد.
این شرکت ادعا می کند که فیفا و روسیه 2018 مجذوب چمن خاص این شرکت موسوم به SISGRASS (سیستم چمن طبیعی تقویت یافته ) شده اند، و آنها قول داده اند که زمینی امن با سطحی نرم برای حفاظت از بازیکنان در برابر صدمات ارائه خواهند کرد.
این زمین فوتبال با 150 مایل نخ مصنوعی خاص ساخته خواهد شد و دوام آن سه برابر بیش تر از زمین چمن طبیعی است.
جورج مولان رئیس این شرکت گفت: این اولین بار است که فینال جام جهانی بر روی چیزی بجز چمن طبیعی انجام می شود. و این برای ما به عنوان یک شرکت و جامعه فوتبال، مانند یک رویا است.
وی افزود: این سیستم ساختار چمن طبیعی را تقویت ، و آن را و در برابر آسیب قوی تر می سازد و این به آن معنی است که می توان بازی های بیشتری روی آن برگزار کرد. 
باشگاه های بزرگ فوتبال اروپا مانند بارسلونا، رئال مادرید، چلسی و یوونتوس از جمله مشتریان این شرکت هستند.
انتظار می رود که قبل از جام جهانی روسیه، این زمین چمن برای مه 2017 برای جام کنفدراسیون ها آماده شود.

انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار