رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان سرخه از کشت گیاه باریجه در بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی روستایی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا همتی رئیس منابع طبیعی شهرستان سرخه با بیان اینکه 35 هزار اصله نهال به مناسبت هفته منابع طبیعی در این شهرستان توزیع می‌شود گفت: حفاظت از منابع طبیعی و رسیدگی به درختان کاشت شده از جمله وظایف مهم اداره منابع طبیعی است.

وی افزود : توسعه فضای سبز و ایجاد کمربند سبز یکی از مهم‌ترین رویکردهای منابع طبیعی است که در این راستا باید به کاشت درخت در شهرستان اهتمام ویژه‌ای بورزیم.

رئیس اداره منابع طبیعی سرخه با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و آموزش مسائلی که می‌تواند به منابع طبیعی آسیب بزند در دستور کار قرار دارد اعلام کرد: پروژه کمربند سبز با کشت یک هزار اصله نهال در محدوده این شهرستان ایجاد می‌شود.

وی طول این کمربند را 4 کیلومتر عنوان کرد و گفت: این پروژه باهدف توسعه گردشگری و جذب مسافران و زائران حرم مطهر رضوی در سرخه اجرا می‌شود.

رئیس منابع طبیعی سرخه با اشاره به لزوم مشارکت مردم در راستای حفظ منابع طبیعی این شهرستان تصریح کرد: عموم مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اقدامی که منجر به آسیب زدن به منابع طبیعی می‌شود را به سامانه تلفنی 1504 گزارش دهند.

همتی با اشاره به اینکه کشت گیاهان دارویی از دیگر رویکردهای این نهاد است افزود : گیاهان دارویی ظرفیت خوبی برای رونق اقتصادی و بهبود بخش درمان دارد که از ابتدای سال 96 تاکنون بیش از 1000 هکتار از اراضی روستایی سرخه زیر کشت گیاه دارویی باریجه قرار گرفته است.

انتهای پیام / ه

پروژه کمربند سبز با کشت نهال در سرخه ایجاد می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.