مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۶۵۰ هزار اصله نهال به منظور افزایش سرانه فضای سبز در این استان تولید و بطور رایگان بین مردم توزیع شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، عبدالباسط پاکزاد مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان در نشست خبری اظهار داشت: ۲۰۰ هزار اصله نهال از مجموع نهال‌های تولید شده همزمان با ۱۵ تا ۲۱ اسفندماه هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر استان در حال توزیع است.

عبدالباسط پاکزاد ادامه داد: نهال‌های در نظر گرفته شده برای توزیع و غرس در هفته درختکاری و منابع طبیعی شامل ۲۰ گونه است که با توجه به اقلیم متنوع سیستان و بلوچستان از گونه‌های بومی و سازگار با منطقه انتخاب شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان از عموم مردم خواست برای افزایش سرانه فضای سبز این استان و استفاده از مزایای درختان نسبت به کاشت نهال اقدام کنند.

وی انجام عملیات مالچ پاشی در سطح ۲ هزار و ۵۹۷ هکتار را از اقدامات امسال این اداره در استان ذکر کرد و گفت: این اقدام به منظور تثبیت شن‌های روان و مقابله با ریزگرد و غبار انجام شده است.

وی همچنین انجام عملیات پخش آب و مدیریت هرز آب‌ها و ذخیره نزولات در سطح سه هزار و ۷۰۰ هکتار، نهالکاری و مراقبت از نهالکاری‌های سنواتی در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار، انجام عملیات آبخیزداری شامل ۸۰ مورد سازه خاکی و سنگ ملاتی را از دیگر اقدامات امسال اداره کل منابع طبیعی سیستان و بلوچستان برشمرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سیستان و بلوچستان گفت: به منظور حفظ منابع طبیعی و جایگزینی سوخت فسیلی امسال به ۵۷۶ خانوار روستایی استان آبگرمکن خورشیدی و تنور گازی رایگان تحویل شد.

پاکزاد اظهار داشت: همچنین ۱۴۴ هکتار از اراضی استان در سالجاری به اجرای طرح‌های کشاورزی، خدمات، معادن، صنایع و انرژی‌های نو تخصیص یافت.

وی بذرکاری گونه‌های مرتعی در سطح ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار و ساماندهی چرای دام در سطح ۱۱۰ هزار هکتار را از دیگر اقدامات امسال این نهاد ذکر کرد.

انتهای پیام /ع

توزیع  اصله نهال در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار