فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی استان بوشهر با اشاره به اعرام کاروان راهیان نور دریایی جزیره خارگ از ۱۸ اسفند گفت: انتقال زائران راهیان نور دریایی خارگ با دو فروند شناور تا ۱۴ فروردین سال آینده انجام می‌شود.

زائران راهیان نور دریایی خارگ با دو فروند شناور انتقال داده شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  سردار رمضان زیراهی پیش از ظهر امروز در نشست هماهنگی اعزام کاروان اردو‌های راهیان نور دریایی به جزیره خارگ با بیان اینکه اعزام کاروان راهیان‌نور یک سرمایه‌گذاری امنیتی، فرهنگی و دفاعی است اظهار داشت: راهیان نور بزرگترین برنامه فرهنگی اجتماعی کشور در عرصه فرهگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود که در تقویت زیرساخت این فرهنگ تاثیرگذار است.

وی با تاکید بر نهادینه شدن فرهنگ ایثار در بین جوانان ایران اسلامی افزود: مردم استعمار و استکبار ستیز استان بوشهر که نام آن در ادوار مختلف تاریخی در عرصه مبارزه با متجاوزان و ظالمان ثبت است نقش مهمی در عرصه ۸ سال دفاع مقدس دارد.

فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی استان بوشهر با اشاره به اینکه خارگ در جنگ ۸ ساله بیشترین تهاجم و بمباران هوایی از سوی دشمن بعثی داشته است گفت: آشنایی با فداکاری و ایثار رزمندگان در آب‌های خلیج فارس در مبارزه با دشمنان، یکی از اهداف مهم اعزام کاروان راهیان دریایی خارگ است.

سردار زیراهی، ترویج فرهنگ ایثار و آشنایی با مقاومت خارگ در جنگ ۸ ساله را از اهداف مهم اعزام کاروان راهیان نور دریایی دانست و افزود: رزمندگان استان بوشهر از نخستین یگان‌هایی بودند که در نبرد‌های دریایی حضور داشتند و نخستین عملیات مقابله به مثل در خلیج فارس توسط رزمندگان استان بوشهر انجام شد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اعزام کاروان نور دریایی خارگ از ۱۸ اسفند خبر داد و بیان کرد: انتقال زائران راهیان نور دریایی خارگ با دو فروند شناور از ۱۸ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین سال آینده انجام می‌شود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور دریایی استان بوشهر بیان کرد: شرکت کنندگان در اردوی راهیان نور دریایی خارگ ضمن حضور در گلزار شهدا و بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس، از بیمارستان و سنگر‌های زیرزمینی، کشتی سوخته و اسکله نفتی بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/ م

انتقال زائران راهیان نور دریایی خارگ با دو فروند شناور انجام می‌شود

برچسب ها: دفاع مقدس ، شهدا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.