مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: ۸ هزار و ۸۵۱ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان به مناطق عملیاتی جنوب ۸ سال دفاع مقدس با عنوان کاروان‌های راهیان نور اعزام شدند.

۸ هزار و ۸۵۱ نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  ناصر کرمی ظهر امروز در نشست شورای معاونان اعضای ستاد هفته تربیت اسلامی با امام جمعه بوشهر با بیان اینکه براساس سند تحول بنیادین نقشه راه آموزش و پرورش تدوین شده اظهار داشت: در کنار همه مسائل علمی و ورزشی، عرصه تربیتی و اخلاقی از برنامه‌های مهم آموزش و پرورش استان است.

وی شعار امسال هفته تربیت اسلامی را تعلیم و تربیت با رویکرد کیفیت وعدالت دانست و افزود:معاونت پرورشی و فرهنگی در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ به موفقیت‌هایی دست یافته که کسب دو مقام کشوری در برنامه تلویزیونی اسرا و کسب ۴ رتبه برتر کشوری در مسابقات قرآن، عترت و نماز از آن جمله است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر، حضور ۲۴۷ امام جماعت روحانی در سطح مدارس استان به منظور اقامه نماز جماعت را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: کسب ۸ عنوان مقام برتر کشوری در دو جشنواره تجارب برتر تربیتی و الگوی برتر تدریس درس تفکر و سبک زندگی از دیگر موفقیت‌ها است.

کرمی، تولید محتوای پرورشی و چاپ و تألیف آن و تحلیل محتوای کتب جدید التألیف با رویکرد پرورشی و فرهنگی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سازماندهی ۲۳۵ نفر مبلغ و مبلغات مذهبی به‌صورت پاره وقت و تمام وقت در سطح مدارس استان با همکاری حوزه‌های علمیه برادران و خواهران استان، و ساماندهی روحانیون اعزامی از مؤسسه انوار طه شهر مقدس قم در سطح مدارس استان از دیگر طرح‌ها است.

وی به فعالیت اداره فرهنگی و هنری، اردو‌ها و فضا‌های پرورشی پرداخت و با بیان اینکه بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ نفر دانش آموز از سه دوره تحصیلی در مسابقات کتابخوانی شرکت کرده‌اند بیان کرد: ۸۰ هزار نفر از دانش آموزان، فرهنگیان و اولیای دانش آموزان استان بوشهر از سوال پرسش مهر ۱۸ ریاست جمهور استقبال کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از انتخاب ۵۴ نفر در مسابقات کشوری پرسش مهر ۱۷ خبرداد و خاطر نشان کرد: فعال بودن شورا‌های دانش آموزی در سطح مدارس استان شامل ۷۵۱ شورای دخترانه و ۷۹۳ شورای پسرانه و شرکت بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ نفر دانش آموز در اردو‌های فرهنگی و زیارتی تحت عنوان زیارت اولی‌ها به مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های این عرصه است.

کرمی، حضور بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز و مربی در اردو‌های جهادی و هجرت ۳ برای مرمت و بازسازی فضا‌های آموزشی و پرورشی در ۱۸ شهرستان و منطقه استان را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: اجرای ۳ هزار و ۷۰۰ دوره اردو‌های یک و چندروزه زیارتی، علمی، ورزشی و تفریحی استانی دانش آموزان و شرکت یک‌هزار و ۱۰۰ نفر دانش آموز در اردو‌های یک و چندروزه زیارتی، علمی، ورزشی و تفریحی کشوری از برنامه‌های این عرصه است.

وی با اشاره به اعزام کاروان راهیان نور دانش‌آموزی بیان کرد: ۵ هزار و ۹۷ نفر خواهر و ۳ هزار و ۷۵۴ نفر برادر و جمعا ۸ هزار و ۸۵۱ نفر از دانش آموزان و فرهنگیان استان به مناطق عملیاتی جنوب ۸ سال دفاع مقدس با عنوان کاروان‌های راهیان نور اعزام شدند.

انتهای پیام/م

۸ هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان به مناطق عملیاتی اعزام شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.