همایش ملی فرصت‌ها و چالش‌های اقدام پژوهشی در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فرهاد کریمی سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش
سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش در نخستین همایش ملی فرصت‌ها و چالش‌های اقدام پژوهشی در آموزش و پرورش در باشگاه فرهنگیان شیراز گفت:هیچ تشکیلات رسمی و سازمانی برای برنامه معلم پژوهنده در کشور وجود ندارد، اما برخی معلمان کشور در مقاطع مختلف تحصیلی، به صورت داوطلبانه در فعالیت‌های پژوهشی مشارکت دارند.

وی بیان کرد: هدف اساسی برنامه اقدام پژوهی و معلم پژوهنده این است که معلمان بتوانند در فعالیت آموزشی خود با تامل، برنامه‌ای برای تدریس و فعالیت‌های کلاسی داشته باشند.

کریمی با تاکید برتاریخچه غنی فعالیت‌های معلم پژوهنده در کشور تصریح کرد: امسال بیست و یکمین سال اجرای این برنامه بوده که از افتخارات ما در جمهوری اسلامی ایران این است که بتوانیم در مقیاس کشوری برنامه‌ای ملی برای مشارکت معلمان در امر پژوهش طراحی کنیم.

سرپرست پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: معلمان در قالب فعالیت اقدام پژوهی، تجارب خود را برای بهبود آموزش و پروش مستند سازی کرده و این مستندات در قالب بخشنامه و آیین نامه در اختیار مراکز مرتبط با آموزش و پرورش در سطح کشور قرار داده می‌شود تا ضمن ارزیابی، مورد بحث بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برنامه ریز نظام پژوهش و ارزشیابی، ۳ راهکار از سند تحول بنیادین به پژوهش‌ها و اقدام پژوهی معلمان اختصاص یافته که در چاچوب این راهکار‌ها ۹ برنامه ملی برای حمایت و هدایت اقدام پژوهی معلمان در نظرگرفته شده است.
انتهای پیام/ت

برگزاری همایش ملی فرصت‌ها و چالش‌های اقدام پژوهشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار