همایش ملی نهج البلاغه در مهر فارس برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش ملی نهج البلاغه در آرا و اندیشه‌های اسلام پژوهان شهرستان مهر فارس گفت: نهج‌البلاغه باید با توجه ویژه مسئولان حوزه و دانشگاه و نگرش درست به متون دینی باشد تا نهج البلاغه از غربت و بیگانگی خارج شود.

وی با بیان اینکه تنوع موضوعی در نهج البلاغه موج می‌زند و خطبه نخست این کتاب در مقایسه با قرآن به مانند فاتحة الکتاب نهج البلاغه بوده، بیان کرد:نهج البلاغه لبریز از دانش و بینش و کتاب سیاست و تربیت است.

فقهی زاده نهج‌البلاغه را مایه ورترین کتاب مستقل سیاسی، فکری و اجتماعی و‌تربیتی موجود در متون دینی دانست و افزود: این کتاب پس از قرآن اعجازگونه‌ترین اثر عالم اسلام است و موجب فخر مسلمانان از شیعه و سنی به‌شمار می‌رود.

بهزاد مریدی دبیر همایش ملی ریحانة النبی تصریح کرد: همایش ملی نهج البلاغه در آرا و اندیشه اسلام‌شناسان با مشارکت مرکز نهج البلاغه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، مرکز فاطمیه، استانداری فارس، مرکز پژوهش‌های مطالعات فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهران و سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ۱۲۵ اثر در قالب مقاله به این همایش ارسال شد که در مرحله نخست ۷۵ مقاله و در مرحله دوم ۲۵ مقاله برگزیده شد و به صورت مجلدی در این همایش ارائه می‌شود.

دبیر همایش ملی ریحانة النبی اضافه کرد: برنامه‌های همایش ادبی ریحانة‌النبی از ۱۴ اسفند در شیراز آغاز شد و در گام پایانی خود به شهرستان مهر رسید که تا فردا با معرفی برگزیدگان ادامه دارد.
انتهای پیام /ت

برگزاری همایش ملی نهج البلاغه در مهر فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.