عضو هیئت رئیسه فدراسیون نابینایان گفت: هدف اصلی ما این است که بتوانیم برای نابینایان و کم بینایان فضا‌هایی را بوجود بیاوریم تا شرایط معلولیت برای این افراد آسان‌تر شود.

عراقچی:امیدوارم در مورد خادم بهترین تصمیم اتخاذ شودبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس عراقچی درباره حضورش در فدراسیون نابینایان بیان کرد: نزدیک به چند سالی می شود که در فدراسیون نابینایان و کم بینایان حضور دارم. حضورم در این فدراسیون تنها کمک کردن است نه چیز دیگری، تا در این راستا بتوانیم برای قشر نابینا و کم بینا که متاسفانه تعدادشان در کشورمان هم زیاد است امکانات و فضاهایی را فراهم کنیم تا هم از این طریق بتوانند از فضای بسته ای که در آن قرار دارند خارج شوند و هم این افراد بتوانند در آینده نتایج بهتری را کسب کنند.

در ضمن حمایت بیشتر از جامعه ورزش نابینایان و کم‌بینایان در عرصه‌های همگانی و قهرمانی هم از دیگر برنامه هایی است که در فدراسیون نابینایان و کم نابینایان مد نظرمان است. هدف اصلی ما این است که بتوانیم برای نابیانایان و کم بینایان فضاهایی را بوجود بیاوریم تا مقداری شرایط معلولیت برای این افراد آسان تر شود و هم در عین حال استعدادهای شان در رشته های دیگر هم شکوفا شود.کسی که نابینا است دلیل نمی شود از نعمت های دیگری که خداوند در اختیارش گذاشته استفاده نکند.

او افزود: جای خوشحالی دارد که آذری جهرمی وزیر ارتباطات هم به عضویت هیئت رئیسه این فدراسیون در آمده است و امیدوارم این حضور منجر به آگاهی بخشی بیشتر در جامعه نسبت به مشکلات و مسائلی که نابیانایان در کشورمان دارند شود. امیدوارم بتوانیم در جهت حمایت از ورزش نابینایان و کم‌بینایان با حضور دوستان جدید گام‌های موثری برداریم و امکانات بیشتری را برای این افراد فراهم کنیم.

عراقچی گفت: بار دیگر در جمع اعضای هیئت رئیسه فدراسیون نابینایان و کم بینایان حاضر شدم تا بتوانیم خدمات بیشتری را برای این افراد ایجاد کنیم، به ویژه اینکه در این فدراسیون دوستانی هستند که اکثرا جانباز جنگ تحمیلی بوده و فاقد دسترسی لازم به امکانات هستند و ما از خدمت کردن به این افراد بسیار خوشحال می‌شویم. بیشتر این ورزشکاران بسیار با استعداد هستند و از زمانی که فرصت در اختیارشان قرار گرفته توانسته اند به نحو احسن در مجامع بین المللی برای کشورمان مدال آوری کنند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون نابیانایان در پاسخ به این سوال که آیا فضای جداگانه ای در اختیار ورزشکاران این رشته قرار می گیرد یا خیر،توضیح داد: اولویت اصلی ما در این فدراسیون تامین فضاهای مناسب برای ورزشکاران نابینا و کم‌بینا است. این ورزشکاران احتیاج به فضاها و محیط‌هایی دارند که خاص خودشان باشد. متاسفانه ما از فضاهای اختصاصی که مختص نابینایان و کم‌بینایان باشد کمتر برخوردار هستیم. به طور مثال در فوتبال 5 نفره نیازمند یک زمین خاص برای آنها هستیم. فضاهایی که ویژه نابینایان و کم‌بینایان است در ایران کم است و باید بتوانیم امکانات ویژه را در تهران و سایر استان ها برای آنها فراهم کنیم تا بدون هیچ مشکلی به ورزش کردن ادامه دهند.

عراقچی در مورد اینکه آیا اعضای هیئت رئیسه می توانند کمک های مالی مورد نیاز را برای این فدراسیون فراهم کنند یا خیر، گفت: ما منابع مالی خاصی نداریم که در اختیار فدراسیون نابینایان و کم‌بینایان قرار دهیم اما تمام تلاش‌مان بر این است تا بتوانیم از طریق سازمان‌ها، سازمان اوقاف، بهزیستی ، بنگاه‌های خیریه و حتی خود وزارت ورزش و جوانان به این فدراسیون کمک کنیم. امیدوارم بتوانیم امکاناتی را مهیا کنیم تا این عزیزان نه تنها بدون هیچ دغدغه ای به ورزش ادامه دهند بلکه حتی در عرصه های بین المللی هم برای کشورمان به نتایج خوبی دست یابند.

انتهای پیام/

اظهارات عراقچی در مورد فدراسیون نابینایان و کم بینایان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار