رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: وضعیت مشارکت سیاسی زنان در کشوروضعیت مطلوبی نیست و بسیاری از زنان تحصیل کرده عرصه‌های مدیریتی دورند.

وضعیت مشارکت سیاسی زنان در کشورنا مطلوب استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ بتول گندمی، در همایش پیاده‌روی ویژه بانوان بوستان ملت گفت:مدیر توانمند زن در کشور بسیار داریم و این حق زنان است که عهده‌دار عرصه مدیریت شوند ودر این زمینه دولت مصوباتی را گذارنده است؛ با این حال نگاه مرد سالارانه حاکم بر جامعه مقاومت می‌کند.

وی افزود: گرچه وزیر زن نداریم، اما ۷ معاون وزیر زن و ۴۶ مدیر کل زن از آغاز دولت دوازدهم منصوب شدند و با این حال سهم زنان از عرصه‌های مدیریتی همچنان کم است و با جایگاه واقعی فاصله بسیار داریم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد شهری مردانه است فضا‌های عمومی شهر مشهد مردانه است و زنان نمی‌توانند شب‌ها به راحتی کار‌های خود را پیگیری و دنبال کنند.

بتول گندمی افزود: محیط زندگی در شهر باید به گونه‌ای باشد که زنان جامعه ما بتوانند با امنیت، شب نیز از منزل خارج شده و در مکان‌های عمومی حضور یابند.

وی گفت:جامعه متشکل از مردان و زنان است و نیمی از جامعه را زنان تشکیل می‌دهند و نمی‌توان نیمی از جامعه را محبوس کرد و گفت ۵۰ درصد دیگر باید مشارکت داشته باشند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در شهرداری مشهد نیز ۴ پست مدیریتی از آن زنان است و منتظریم شهردار مشهد مقدس شهرداران زن را نیز منصوب کند.

گندمی گفت:برای سال آینده ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ویژه ورزش‌های همگانی اختصاص یافته که ۵۰ درصد این اعتبار برای زنان و ۵۰ درصد برای مردان است.

وی افزود: رونق ورزش‌های همگانی در پارک‌ها، بهره‌گیری از کانون‌های مساجد و توجه به ورزش قهرمانی بانوان در کنار ورزش‌های همگانی مورد توجه و تاکید است و تنها پرداختن به ورزش همگانی بانوان مطرح نیست، بلکه حمایت ویژه از ورزش قهرمانی بانوان در رشته‌هایی، چون والیبال، فوتسال، بسکتبال، هندبال و ... نیز مورد تاکید مدیریت شهری مشهد قرار دارد.

انتهای پیام //ز. ج


همایش پیاده روی بانوان در بوستان ملت مشهد

برچسب ها: بانوان ، سیاسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.