روزنامه الاخبار نوشت علی‌رغم فشارهای آمریکا، اروپایی‌ها در گرفتن هرگونه امتیاز از ایران در رابطه با برنامه موشک‌های بالستیک آن ناکام مانده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه الاخبار چاپ لبنان نوشت: به نظر نمی‌رسد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، درصدد بازنگری در موضوع اعمال تغییراتی بر توافق هسته‌ای باشد؛ موضوعی که اصلاح «عیب‌های» این توافقنامه خوانده می‌شود. زیرا دولت جدید آمریکا برای پافشاری در خصوص آن مطالبات، دلایل کافی در اختیار دارد که گرایش‌های انتقام‌جویانه و تمایل واشنگتن برای کاهش نقش منطقه‌ای ایران از جمله این دلایل است.

در ادامه این مطلب آمده است: در حالی که محدود سازی برنامه موشک‌های بالستیک ایران در صدر تغییرات مورد نظر آمریکا قرار دارد، مسئولان آمریکایی به دنبال اموری هستند که امکان تغییر آن در برجام وجود دارد، از جمله آن تغییر میزان غنی‌سازی مجاز و تغییر تاریخ لغو تحریم‌ها بر برنامه‌های هسته‌ای ایران، است.

الاخبار افزود: اما عواقب این دیدگاه، که با تحریک بی‌سابقه اسرائیل برای لغو توافق در صورت اعمال نشدن تغییرات بر آن به وجود آمده، تاکنون مشخص نشده است، به ویژه اینکه اروپایی‌ها در گرفتن هر گونه امتیاز از ایران در رابطه با برنامه موشک‌های بالستیک این کشور، ناکام مانده‌اند و این موضوع باعث شده است آن‌ها برای جلوگیری از فروپاشی برنامه‌ای که پایبندی به اجرای آن منافع اقتصادی آشکاری برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت، در برابر چالش مسابقه با زمان (و به تعویق انداختن این مسئله) قرار بگیرند.

این روزنامه لبنانی در پایان نوشت: سرنوشت این کشاکش میان آمریکا و متحدانش هر چه که باشد، بی شک هزینه‌های تهران در صورت لغو سند وین (توافق هسته‌ای) بسیار کمتر از هزینه‌هایی خواهد بود که در صورت آغاز چانه‌زنی درباره برنامه موشک‌های بالستیک خود، متحمل خواهد شد.

انتهای پیام/

گزارش الاخبار از ناکامی طرف‌های اروپایی در امتیازگیری از ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۰ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
خداوند دشمنان اسلام را نابود کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر اسرائیل و امریکا
آخرین اخبار